tisdag 25 november 2008

Långtråkigt lär jag ju inte få den här veckan i alla fall.

Årets Julkaffe går av stapeln på söndag, den första i advent. Kakor, kaffe och kalasmycket folk i fyra timmar och jag älskar det. Lite tidigt i år, men eftersom jag far till Sundsvall den andra advent och inte kommer hem förrän den 19:e, var det inte mycket att be för.
Det blir en vecka av bakning modell Figge.
Och pepparkakshuskonstruktion. En prestigefylld historia (2007) (2006).
Och glöggen är färdig och ska tappas på flaskor.
Och så vill jag ju att det ska vara fint i mitt hus när vi "får främmad".
Ja, just det, vi har städvecka på kooperativet också, vilket innebär jour i morgon, meddelades det i morse. Jag går in och jobbar från kl 09.00.
Det var väl det.

2 kommentarer:

Tingeling sa...

"Får främmad"... Öschöttarna säger får främmande eller "främmat"... Underbart absurt uttryck!

Huskorset sa...

Visst är det!
"Främmad" är skånska, som - väl talat - tycks mig vara det skönsta av tungomål.