onsdag 5 november 2008

Jädra pensionärs-TV

Alltså, jag hade inte tänkt kommentera det amerikanska valet, och det gör jag strängt taget inte heller när jag ur minnet citerar Claes Elfsberg som nyss, under valvakan i SVT1, lutade sig fram mot kameran, log och frågade de två bisittarna (Billy McCormac från Timbro och Whats-his-face-som-varit-SSU-ordförande från Prime, som båda har som jobb att ha stenhård koll på politikbloggar):
"Vad pratas det då om i de här...(här riktigt myser han, Claes)...nya medierna?"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nya meeeedierna.... fnys... Även en pensionär kaan ha huvudet på skaft. Är du alldeles säker på att han "fjäskade" för just pensionärerna?

Huskorset sa...

Det vet jag ju. Näe... Skatan har rätt, det var en dum rubrik.
Claes E var dock fånig och gjorde sig dummare än vad han rimligen kan vara.

Snokis sa...

Men bry dig inte så mycket om vad Bajsmannen säger.

litet hus sa...

"...dom här hmm... bloggarna... ni pratar om, är det nåt som tittarna hemma oxå kan titta på?"

Huskorset sa...

Snokis: Hm. Nä. Det är ju faktiskt mest skitprat.

Litet hus: Men gud, SA han det? Jag knäppte över till Piff&Puffs valvaka på femman.

Huskorset sa...

Hmm... Kjell på Weird Science säger i en passus som _kan_ , men inte behöver vara, ironi att somliga av de där bloggarna behövs det bl.a. pressackreditering för...

Jag tar dumstruten efter Claes.

litet hus sa...

oj då, jag få ställa mig i kö då.

fast billy och niklas svar på frågan var: "om ni går in på www.svt.se så hittar ni en LISTA till höger med LÄNKAR (dom pratade i versaler här) till dessa bloggar"