lördag 29 november 2008

Jag är störd i huvudet

Känner mig lite mör och degig.

I morgon är det Julkaffe (en årlig adventstradition som jag envist hållit på sedan jag blev tant på min 19-årsdag: Massor av kakor, kaffe och kul folk. Och Pepparkakshus.). I vanliga fall är det några kaksorter fler än det blev i år. Det är mycket annat nu och jag far till Svundsvall (om de googlar sig) om en vecka, men det kändes tråkigt att skippa Julkaffet. Så jag tog det lugnare i år istället, lite på volley, sådär.

140 lussekatter
3 mjuka nötkakor
90 drömmar
86 Ellens pinnar
96 pepparkakor (att klicka ädeloströra & glögg-glaze på)
102 schackrutor

Och pepparkakshuset. Som blir klart ikväll. Stay tuned, folks.

8 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Mm, man kanske ska hoppa över frukosten :)

Huskorset sa...

ÖH: Nä, gör inte det. Kolhydratbuzzen som inträder framåt 16-tiden är på tok för tung utan frukost.

Linda: Kommer inte att kunna låta bli.

Erik Ahrnbom sa...

Kaffebrödens symfonirock.

Gäddan sa...

Känner igen mig. Varför ska det vara så jävla svårt att sänka ribban?
Själv är jag besatt av att hitta en strut (till vår köttkvarn som jag ärvt av en pensionärsgranne) att trä fjälster på så jag i år kan höja mig till dem som även gör julkorven själv.
Jag menar, varför inte? Jag har väl ändå inte något annat för mig?

Gäddan sa...

Helt Ot, men var det du som gått på Önnestad? Min farslok jobbar där.

Ting sa...

E du helt gälen kvinna?
Låter helt underbart med Julkaffe!
Det måste jag också införa.
Men inte imorrn.

Smuckers sa...

Hur långt är det ifrån Jonsered till Sundsvall? Jag kommer ihåg när man spelade juniorhockey och hade bortamatch i Sundsvall. 180 mil t.o.r på en helg. Efter 90 mil i en buss (och dessutom 90 mil ifrån mamma och pappa) kunde det bli stingsligt på planen kommer jag ihåg.

Nämnde jag att jag bodde i Kiruna, förresten.

Huskorset sa...

Erika: Ssss, smöris. Du vet precis vad ett Huskors vill höra.

Gäddan: Nej, det kan jag inte tänka mig att du har. Vad skulle det vara? Skaffa strut nu!
Ang Önnestad: MEN vad lustigt. Är han lärare? I vad i så fall? Jobbade han där vt 91?

Ting: Härligt! Låt oss värna om kafferepskulturen.

Smuckers: Det beror på vilken avstånds-sajt man konsulterar. 78 eller 83 mil.
Det där med Kiruna kände jag till. Du vinner.