torsdag 27 november 2008

Affirmation funkar inte på Wikipedia

Prolog:
Sedan 1998 har Filmstjärnan i alla möjliga sammanhang kallat sig själv eller presenterat sig för folk sig med för- och efternamn och tillägget "En av Sveriges kanske mest intressanta skådespelare, just nu". Somliga fattar det roliga, andra inte.

Salte Stellan & hans söner har förtjänstfullt förbättrat Wikipedia, var och en på sitt vis. När jag nyss berättade det för Filmstjärnan sa han att han också varit inne och redigerat en artikel en gång. Den om honom själv. Han skrev "En av Sveriges kanske mest intressanta skådespelare, just nu."
Det var borta på två timmar.

11 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Haha, vilken rolig Filmstjärna du har!

Huskorset sa...

Ja! Och snygg är han också.

Anonym sa...

Själv betraktar jag mig numera som en ledande auktoritet på julmustområdet. Och snygg är jag också. Har precis klippt mig, nämligen.

Erik Ahrnbom sa...

Jag tycker att Filmstjärnan dessutom är elegant.
/Herr Stukad

Peter Barlach sa...

Och så säger han samma sak om dig!

Anonym sa...

Ska genast gå in på någon nätplats jag rattar och skapa länk till Filmstjärnan med länktexten "En av Sveriges kanske mest intressanta skådespelare, just nu". Detta tolkar nämligen Google som en röst för att dessa begrepp ska kopplas ihop. Ett ganska festligt trick som exempelvis använts för att länka samman "complete wanker" med GW Bushs vita huset-sida på nätet.

Anonym sa...

Vem är denna Filmstjärna?
Kan man få ett backstagepass månne?
Jag är ju också snygg.

Huskorset sa...

Stellan: Kanske läge att utbyta "Salte Stellan" mot Stilige Stellan"? ;)

Erik: O, det skall jag framföra.

Peter: Ja, och ryktet nådde ända till Sundsvall!

Ante: Wooaaahahaha, jaaaa gör det!!!

Kung Blåtand: Jag blurpar tyvärr inte ur mig några namn här, men jag kan säga så pass att det inte är vidare svårt att ta reda på, om du skulle vilja.

Anonym sa...

Och jag som trodde svenskarna var världmästare på ironi.

Huskorset sa...

Vadå - är du inte snygg? Nu blev jag besviken.

Anonym sa...

Det vet väl du - de flesta människor är vackra (bortsett från Hitler och Usama & några till). Nu blev JAG besviken.