tisdag 4 november 2008

Kärleken till S/V -chips har sina gränser...eller?

(klicka för större bild)

Käre Stellan!
Jag vet inte till mig av uppskattning för din omtänksamma tilltag att skicka din påbörjade, ehuru ratade påse med salt&vinäger-chips! Det var väldigt gulligt!
Emellertid. Påsen är inte bara halvfull, den har nu varit öppen i flera veckor och kostar dessutom nu mer att hämta ut än vad den skulle göra om jag skulle köpa en ny, crispyfresh i affären.
Jag vet inte vad jag ska göra.
Jag vill inte slösa med jordens resurser, men du har ju redan betalat porto och allt och den ligger redan och väntar på OK-Q8 i Partille så resursslöseriet är på sätt och vis ett faktum.
Ack, livets stora frågor.

mvh Huskorset from Hell

(För att uppdatera den som inte läst Stellans veritabla krig mot dessa chips, samt hans kommentarer i denna blogg, kan jag helt kort säga såhär: Han gillar dem INTE. Det gör jag. Och Tingeling. Och några till. Hur som haver, han fick syn på min hemadress i ett inlägg och the rest is an affair för Post & Telestyrelsen. Eller ännu bättre - för ER, kära läsare. Rösta till höger!)

19 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Hämta ut dem! Och kräv Stellan på en kompensationsöl (minst) på nästa bloggträff.

Anonym sa...

Good Lord.
Så otroligt dumt, pinsamt och irriterande. Och allt bara för dessa ebarmliga tjipps.
Jag som vägde och räknade och kollade och allt! Men tydligen inte. Låt skiten ligga, jag ska bjuda dig på kompensationsöl ändå. Och en påse surchips, eller tre.
Nej, fem, minst.

Anonym sa...

Fast jag måste nog få tillägga en sak: påsen är inte halvfull, det har nog ätits högst tio chips ur den. Och den har legat väl försluten i skåpet, så kvaliteten är nog helt ok.

aussiekicki sa...

:-D !!
Bloggning när den är som bäst! Tack både Stellan och Huskorset för ett gapskratt så här på kvällkvisten!

Anonym sa...

Eftersom jag just nu är väldigt mycket inne på det här med operant inlärning vet jag att bästa sättet att "bestraffa" ett felaktigt beteende är att hålla inne med en förväntad belöning. Därför bör chipsen hämtas snarast. Posten skall icke belönas med finfina chips för sitt ogina uppförande! Av denna anledning kan jag inte heller rösta. Inget av alternativen passar.

Anonym sa...

En idé -
1. strunta i att hämta ut påsen,
2. ring till Posten och tipsa vem som skickat den.
3. Posten bär tillbaka påsen till Stellan.
4. Allt frid och fröjd och Stellan har fått tillbaka sin apgoda S/V chips. Bon appétit, Stanley!

...fast det är ganska kul om påsen ligger och ruttnar hos Post & Telestyrelsen i några år.

Anonym sa...

Vänta nu här.
Elvis - vem är du? Visst kallas jag Stanley, men det är inte särskilt många som känner till det.
Eller?
Det här är nästan obehagligt!
Om jag ändå aldrig köpt den där olycksaliga tjipps-påsen…

Anonym sa...

Det här är ju fantastiskt roligt, i alla olycka så att säga. Jag skulle nog ändå vilja se den här Jiffypåsen. Om det bara är ätit 10 chips, ur en 300gramspåse (jag har inte sett mindre, eller?) så måste den ju vara ganska stor! Man vill ju att nån ska öppna paktet också liksom, gör de det på Post-och Telestyrelsen? Efter några år? I forskningssyfte? Annars kanske Huskorset kan gå till utlämningsstället och säga att du donerar paketet till dem där? Om där finns en S/V-älskare så sprider ju Stellans tjipps, och porto, ändå lite glädje. Karma kanske kommer tillbaka från just posten på det viset? Det kan alltid vara bra att ha lite karma från posten att hämta.

Skatans tänk sa...

Oj oj oj... detta var kul. Jag har röstat här till höger men är hemlighetsfull om hur. Valhemligheten... Det röstas ju lite varstans idag. Kramar!

Anonym sa...

Smakade där omtalade tjäpsen häromdagen. De var riktigt bra men faktum är att jag behövde skvätta på lite extra vinäger för att få till den där riktigt svidande upplevelsen.
Håller med Elvis, skicka tillbaka tjepsen till Stanley, han behöver lära sig uppskatta en riktig engelsk kulinarisk sensation! Har han verkligen bott i England eller har han bara turat på båten melan Göt-ela-borg och Harwich? ;-)

Anonym sa...

Nu börjar det gränsa till personangrepp här, tycker jag. Om Lysistrate vill ha detaljer om min period i England, kan jag informera om att jag bodde i Birmingham mellan 1988 och -89 - och att båten från Jöttlabårrj till Harwich slutade gå för flera år sen!
;)

Anonym sa...

Confused?

Snokis sa...

Alltså, skitburrigt av Stellan, men jag tycker inte att du ska betala 21 spänn för en påse begagnade chips (men så har jag ju bacillskräck också).
Jävligt snålt av posten förresten!

Snokis sa...

Jag ser förresten att någon kommenterat under namnet Elvis. Jag hoppas verkligen inte att det är min ettåring som sitter och glor på bloggar när jag inte är hemma.

Anonym sa...

Nä, nu är jag inte så confused, Elvis-Bosse-Stalker. Eller ska jag kalla dig… Martin?

Anonym sa...

Nope

Anonym sa...

Aha, jag förstår. Så kanske jag ska kalla dig den gråe svågern?

Huskorset sa...

Här har man tvättdag och så rasslar det till i båset, må jag säga. Många intressanta synpunkter.
Ännu har vi en övervägande Obama-dragning åt "nej och en tydlig McCain-lutning åt "ja".
Men jag hoppas att det ska bli ytterligare några rafflande dagar det här - it ain´t over `til the fat lady sings!
(Vilket måste innebära att Huskorset själv drar en trudelutt och lägger ut när det är klart!)
(VAD sa munnen???)

Anonym sa...

Som fd. brevbärare undrar jag även hur många chips som kan vara hela fortfarande...? :-D Kan vi inte sala ihop portot, bankgironumret står ju där!