måndag 17 november 2008

Första gången ... *uppdaterad

En bloggkavle från Lotten. Tag upp! För vidare!

Första gången jag ...
1. ... åt tacos: Jag minns bara känslan av total exotism och storögdhet över denna enormt opraktiska och egentligen inte såå himla goda rätt.

2. ... körde bil: Skulle min käre far vara körlärare, jag skulle minsann inte gå på körskola. Vi kom kanske två kilometer innan jag sprutarg klev ur och vägrade ratta kärran en enda meter till. Det blev körskola.

3. ... sov i tält: Måste ha varit på Roskildefestivalen 89. Jag kommer från en särdeles icke-outdoorsy-familj och har inte ens något minne av att ha sovit över i tält någon kompis trädgård som barn. Det hela var väldigt spännande.

4. ... drack alkohol: Var jag fascinerad över vilken hemtrevnad det skänkte att den elektriska plastbrasan även sprakade.

5. ... fick ett jobb: Plockade jag gurkor i enorma växthus en hel sommar, skar sönder mina fingrar (vet ni hur gurksav svider?) som av detta blev gröna. As in grönfärgade. Jag var väldigt förorättad över att krokiga gurkor fick lov att slängas eftersom (dåvarande) EG tydligen visste bättre hur en gurka skulle se ut än gurkorna själva.
* Uppdaterat: Ni förstår att jag nu firar.

6. ... stod på en scen: Tyckte jag att det var det asaroligaste jag någonsin gjort. Och då bör man betänka att jag ändå spelade en person som skrek ut sin ångest och förtvivlan. Detta kastar ett tvivelaktigt ljus över mitt värv, det är jag medveten om, men så var det. Om man inte räknar dagisframträdandet som Häxan i Snövit vid 5 års ålder.

7. ... svimmar: Ser jag fortfarande fram emot med spänd förväntan.

8. ... svarade på en fånig enkät: Alla fram till den här har varit oerhört viktiga.

2 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Men du. Du och jag borde försöka stå på scen tillsammans. Overstaging är liksom bara förnamnet.

- Allt ljus på mig!
- Nej mig!
- Jag är Tora Teje!
- Släng dig i väggen, jag är Inga Tidblad och Birgitta Andersson på en gång!
- Du har ingen chans! Jag är Gösta Ekman och Pamela Anderson!

Eller precis tvärtom?

Huskorset sa...

Haha! Precis. Allt eller inget.