söndag 28 oktober 2007

Från "Äsch" till "I´ll sue your ass off"

Jag blev hundbiten av okänd hund på gatan för en tid sedan.
Mina hundkunniga vänner sa att jag skulle polisanmäla - "Sådana människor ska inte ha hund!"
Jag gjorde det - för att Konstiga Hundkvinnan som ägde hunden var verklighetsfrånvänd (Hon trodde inte på att hunden bitit förrän jag visade såret, bad inte om ursäkt, sa inget om ersättning av ev sjukhuskostnader eller annat som en normalt funtad person skulle ha utbrustit i haranger om) och jag ville...typ...göra min samhälleliga plikt.

Efter att en ordentlig polisdam sökt mig arton miljoner gånger i två månaders tid, fick jag äntligen tag på henne i torsdags (hon lämnade samma nummer som hon själv sitter och ringer in förhör på, d.v.s. det var upptaget hela jävla tiden) och hon håller ett omständligt förhör med mig per telefon som börjar med att jag säger att jag inte har fått några men, jag vill lägga ner och absolut inte mana på åklagaren att driva ärendet vidare. Absolut inget för sveda och värk.
Vi pratar en liten stund och maken till envis polistant... Konstiga Hundkvinnan är nu skyldig mig 500 spänn. Inte ligger den svenska poliskåren på latsidan, inte.

Inga kommentarer: