måndag 17 september 2007

Trapped

Måndag. Filmstjärnan är ledig från jobb och barna från dagis för att de ska hänga lite med sin far.
Så bra att han klämde in två extraknäck nu på eftermiddagen.
Sa hon surt.

Simskola för Femåringen i simhall. Vi följer med allihop, jag simmar tantsim medans Lillkillen och Filmstjärnan plaskar i småbarnsbassängen.
Efter den halvtimmeslånga simskolan vill såklart Femåringen hoppa och bada en stund i stora bassängen, men då är Lillkillen blå och jag kall (och jag vill icke ha tillbaka någon njurbäckeninflammation), så han och jag går och duschar oss varma och byter om.
När vi är klara har de andra två inte ens gått upp ur bassängen. Lillis skriker efter pappa och brorsa och vill vara med dom, plus att det egentligen
är dags för middagssov, plus vi har inte ätit någon lunch ännu. Han och jag försöker leka lite utomhus, men han är trött och vi sätter oss i bilen, jag där bak för att trösta honom.
När jag ska öppna dörren är det låst. Barnlåst. Fick klättra ut. Grattis.

Tack, nu är det bra för min del.
Det är nog nu.
Nu vill jag ha barn som älskar mig mest, massor med jobb och en man som inte är så jävla perfekt hela tiden.

Inga kommentarer: