tisdag 25 september 2007

F-kassan update

Hurra! Idag kom blanketten från försäkringskassan, den som jag fick beställa medelst en annan blankett som i sin tur skulle skickas fram och tillbaka till min dåvarande arbetsgivare.
Den proceduren tog bara två månader (Man säger ju att ironi inte går fram i skriven text och där tror jag vi har undantaget som bekräftar den regeln).

Varje gång jag slår mig ned för att kriga med a-kassepapper, blanketter, arbetsgivarintyg och kontrakt behöver jag "bygga kontor" på matsalsbordet.



Allt får inte plats i vårt vanliga lilla datorhörna. Varje gång jag avslutar får jag lägga allt i minutiös ordning i en påse som jag placerar högt och oåkomligt för små barnahänder, vis av skadan.
Filmstjärnan tyckte jag skulle skriva ÅNGEST på påsen, så det gjorde jag.
Jag gör alltid som han säger.

Inga kommentarer: