söndag 12 oktober 2008

Didn´t see that one coming - den här gången heller

"Mamma. Blir alla vuxna allergiska?"
"Nä."
"Men nästan alla?"
"Näe...det är inte så himla många, faktiskt, som blir det."
"Jag hoppas att jag blir allergisk."
"Jag hoppas inte att du blir det, för det kan vara ganska jobbigt att vara det. "
"Men jag hoppas att jag blir allergisk mot George Bush."
Jag vet att Snokis tvivlar på sanningshalten i ovanstående (samt i det här), men för mig står det tydligt att jag har närt en demokrat vid min barm.

8 kommentarer:

Snokis sa...

Hahaha! Det är helt underbart! En sexåring som är besatt av Bush-hat.

Huskorset sa...

...hm...vet inte om du såg den gräsliga särskrivningen, men det är nu åtgärdat...

Anonym sa...

Haha! Mr Smartypants!

moder solo sa...

jag älskar erat barn....får man adoptera???

Snokis sa...

Jag missade särskrivningen. I stället för att adoptera kan du väl lägga ut en manual hur man gör, liksom.

Anonym sa...

Du kan ju hälsa din telning att han verkligen inte behöööver bli allergisk mot just George W Bush. När han, sonen alltså, vuxit upp är Bush borta (på ena eller andra sättet). Däremot kan han ju försöka bli allergisk mot allt vad Bush stod för!

Erik Ahrnbom sa...

Bättre att vara utåtriktad och arg än Elsas dystra och helt opåkallade säjning över morgonfilen: "Pappa. Livet är kort och tragiskt".
Jävla sjuårig fröken Schopenhauer.

Huskorset sa...

Där, tror jag bestämt, har vi en redig filosofprodigypoetissa!