torsdag 23 oktober 2008

Första gången var så klart värst, men jag vänjer mig aldrig.

07.24.
Solen strilar trevligt in genom de nästan kala grenarna utanför fönstret.
Barnen äter frukost, jag själv är halvvägs genom min egen.

En distinkt stank sprider sig kring kaviarägget.
Jaha. Suck.
In på muggen med onge och byta blöja.
Okoncentrerad, morgontrött, slinter...fan.
På handen. Mellan fingrarna, i de små vecken på handens knogar, under naglarna - det är värst. Mest frekvent har för mig varit på ovansidan, gärna på ett finger, i övergången mellan nagel, nagelband och hud.

Underligt. Insidan av handen borde ligga sämst till i sådana här situationer. Den har varit märkligt förskonad.

Tre omgångar tvål och nagelborste, alkogel och så tillbaka till frukosten, som om inget har hänt.

Men inte blir det någon bra dag inte.

12 kommentarer:

Fredrik sa...

Men ditt paket är på väg:) Alltid något.

Godiva sa...

Doftminnen. Kom jag att tänka på. Önskar ofta att jag hade sämre doftsinne än jag har. Och doftminne. Usch. Urk. Uff.

Men, å andra sidan. Mmmm... det finns ju en hel del goda doftminnen man kan styra in tankarna på!

Anonym sa...

Läge för omstart? Det låter så. Jag har fortfarande en övergiven påse surchips i skåpet som jag kan skicka till dig, men då behöver jag din adress. ;)

Anonym sa...

Bajs asså. :(

Erik Ahrnbom sa...

Bajs bygger broar.
Du kan också göra så här:
1. Skaffa barn med magproblem.
2. Byt tre gånger per natt.
3. 04.00 slänger du blöjan på golvet i en, vad du tror, väl inövad manöver, men en liten glidning, orsakad av din monumentala sömnbrist, gör att blöjan vänder i luften och landar med dess insida på ovansidan av din högra fot.
5. Svordomen och den plötsligt tända lampan gör att ungen med magproblem "vaknar till" och anser att det tydligen är dags att gå upp.
6. Du sitter vid köksbordet, bläddrar i DN och överrräcker vispar till barnet.
7. Du ser en spegelbild av dig själv i fönstret och tänker omedelbart på mosbricka extra allt.
8. Du märker att barnet söker ögonkontakt på det sätt som barnet alltid gör när det ska bajsa. Igen.

Anonym sa...

Det kan ju vända! :-)

Anders Sparring sa...

Ja usch det där har man varit med om några gånger: http://anderssparring.blogspot.com/2007/04/lrdag-21-april-2007.html

Anders Sparring sa...

Sorry, knasig länk.
Nu då?

Anonym sa...

Nu saknar jag bestämt Erika Hrnboms blogg en smula. Men man får nöja sig med det lilla.

Anonym sa...

Ett minne som gärna får förbli ett minne ...

Anonym sa...

Har du provat att rykta en hästs nerbajsade svans när du blötat ner den (svansen alltså) för att göra den ren..
Snygga fräknar som varar/luktar sisådär en vecka...
Av erfarenhet... Vissa hästar lyfter på svansen när det är dags - andra inte..

Huskorset sa...

Hej alla glada kommentarsfestare med doftminnen!

Följ Sparrings länk, hörni. Iaf om ni vill ha, har eller har haft småbarn. Det är en sorts katarsis.

(och till Stellans II:a säger jag...word! Jag är så innerligt glad att han finns och kommenterar.)