fredag 10 oktober 2008

Premiäränke-veckan är över!

För Filmstjärnan har nämligen premiääär i afton och jag ska få premiärmingla och se föreställningen och gå på premiärfest. Fuxen är min date för kvällen och jag gläder mig enormt efter en veckas ensamslit med älskade sketongar. Förmodligen kommer jag att blir förtörnad och gå i polemik här om recensionerna inte stämmer överens med min åsikt om shåvven, haha.

Men jag är lite sömnig.
Lillkillen var uppe och örlade i natt. Filmstjärnan tittade fel på klockan och gick upp och satte på en skiva för att ongen skulle kunna leka lite på sitt rum. Lillkillen blir överförtjust. Jag vaknar och börjar gorma. Båda två iförda öronproppar och halvt sovande grälar vi om saken tills jag kommer med det blytunga argumentet:
"Man kan inte vara uppe och lyssna på popmusik mitt i natten!"
Då fattar Filmstjärnan att klockan inte är morgon. Men eftersom det är han som har premiäääär fick det bli jag som ägnade en och en halv vargtimma åt att få Lillkillen att somna om igen. Men det gör jag ju. Eftersom jag älskar dem båda så innerligt.

9 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Pjäsen verkar rätt cool, måste jag säga. Man kanske skulle ta och se den?

Och ha det så kul på festen!

Fredrik sa...

Vad är det för föreställning? Har också premiär idag:)

Huskorset sa...

Tack det ska jag! Lämnar rapport om föreställningen framöver.

Huskorset sa...

Fredrik: "Park Avenue" heter den, på Gbg stadsteater. Lukas Svensson skrivit, Tobias Theorell regisserar.
och
Jag vet! Du fick ju spark av mig igår! Break a leg.
Får man be om en särskild och varm hälsning till Farsfabriksregissören;)?

Snokis sa...

Så Filmstjärnan har blivit Teaterstjärna nu. Coolt!

Fredrik sa...

Vem är den där farsfabriksregissören? Jag fattar inte...kanske är jag för trött efter champagne? Hoppas hans premiär gick bra:)

Huskorset sa...

Snokis: Jo. Det är väl egentligen mest det han varit. Fast det är inget roligt namn.

Fredrik: Hehehe...fundera på det du! ;)

Fredrik sa...

Figge N?

Huskorset sa...

Just densamme!