torsdag 16 oktober 2008

Huskorset kastar sig ut i det okända - okrrigerad bloggsnutt


Det häer är mitt nya tanfgetbord och min nya lilla trädlösa mus.
Det känns bra att skriva på, gott om plats och mycket bättre sdöe rygg och axlar, men det är somm ni dser, krökt ovh mina fingarr rör sig lite ovant över det. Det tar en stund att lära sig var allt sitter och jag är ganska irriterad över stt det blit små skitfelk hela tiden.

§hos m°iss Gitleett handlade det om tangentbord (inte minst bland kommentareran) för ett ag dedan och jag undrar nu givetvis vilken sort det är jag har och huruvida dert är en tuff sort eller inte. Någon som vet?

Övrig extremt intressant information: Det "klickar" inte om tangenterna när jag skriber, det 2kleckar" dovt, UNGERFÄR SAMMA LJUD (hoppla) som när man hamrar på tangernaterna på en strömlös synt av billigare sort. Plastisgt,, men ganska trivdsatmt. Det hörs liksom att man jobbar.
Tyvärr verakr det än så länge förlänga arebetet med dubbelst så lång korrtid.
Utom just i det här fallet,

9 kommentarer:

Malinka sa...

Du vänjer dig. Men varför ett sånt enormt jättetangentbord? Det är vedervärdigt att skriva på för små bärbara-tangentbord, men det finns ju ett mellanting. :-D

Anonym sa...

Den "trädlösa" musen tyckte jag lät fin. Som ett kalhygge då, ungefär?
Nej, förlåt, söta fina, men jag kunde inte låta bli. :) Snart sitter det, ska du se. Låt fingrarna jobba, baby, så lär de sig snabbare än tåget.

Ditt tangentbord är i grosshandlarklassen. Wow!

Godiva sa...

Creative Writing!

Jag försökte lära mig använda ett sånt där svängt ergonomiskt tangentbord en gång, men jag gav upp...

Erik Ahrnbom sa...

Det här kommer du att gilla:http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=96007&a=1260717

aussiekicki sa...

Haha, känner igen mig där! Man vänjer sig faktiskt! Jag har ju dessutom ett engelskt tangentbord men vi har ändrat i datorn så jag kan skriva åäö. Men då flyttar lite andra tecken runt så det blir ett himla letande ibland!

Huskorset sa...

Jag tycker det går bättre coh bättre och är mycket nöjd med att ha ett grosshandlartangentbord!
Erika: Jaaaa! Jag såg den när den gick i tv. Den är fullkomligt underbart fin.

Anonym sa...

Jättestort verkligen... Jag har nyss lärt mig skriva på mitt trånga lilla tangentbord. Jag får hålla ihop fingrarna...du får spreta... Kram!

Miss Gillette sa...

huskorset: Utan att ha hört eller riktigt kunnat föreställa mig tangentljudet (synthliknelsen gav mig tyvärr inget) gissar jag på ett dome-switch-tangentbord. Det verkar vara den vanligaste sorten.

Här är en liten kuttrande serenad till för den trädlösa musen! Det är ju så självklart -- bem har nånsin sett en mus MED ett träd på?

Huskorset sa...

Måste genast googla.