torsdag 2 oktober 2008

Jonsereds Körvfabrik

Förstoring av KÖTTKVARN KPL
Äntligen! På lördag smäller det. Käsekrainer, lammsalsicca och kanske, kanske en tysk citronkorv som jag tycker verkar intressant om tarmarna räcker. Den här gubben har några fantastiska recept!
Filmstjärnan har varit och beställt kött, späck och 10 meter fjälster i Saluhallen och två andra familjer är på ingång. De bidrar med bärs och efterrätt, är det sagt. Ongarna får dock hotdogs, dom är så petiga.

I julklapp fick Filmstjärnan en korvstoppningstillsats (med bl.a. korvhorn och köttkvarn och sån´t) till våra kära assistent. På lådan den kom i fanns bilder på jaktklädda män med gevär på ryggen som går med hundar i skogen.
Det finns en passertillsats också. Den är väldigt bra när man t.ex. ska göra äppelmos, man behöver nämligen bara dela äpplena i mindre bitar. Maskinen tar hand om skal, kärnhus, skaft - rubbet.
Förr såldes alla tillsatser i en enda tillsatslåda, men nuförtiden säljs de separat. Varför vet jag inte, men på passertillsatsens låda är det en bild på en glad dam i förkläde som smeker sin köksapparat.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får konstiga bilder i mitt huvud. Ser kungafamiljen, hör en Victoria yla hungrigt: "Mera kött!"
Det känns väldigt kinky, alltihop. Fast egentligen är jag förstås bara avundsjuk.

Översättarhelena sa...

Jag förmodar att du identifierar dig ganska mycket med den glada damen?

Anonym sa...

Jag har inga problem med att förstå varför man smeker sina köksattiraljer. Snarare, varför inte?

Huskorset sa...

Stellan: Exakt så kommer det att bli! Om man undantager kronprinsessans närvaro.

ÖH: Oh, ja.

Suz: Det är så sant. Jag är ju själv så kär i assistenten. Men kunde det inte varit en bild på några glada män som stoppar korv tillsammans på jägartillsatsen? Det hade sålt det! ;)

Erik Ahrnbom sa...

10 m fjälster? Jag blir både rädd och lite upphetsad.

Huskorset sa...

Mmmm. Jag med.

Anonym sa...

Jag har stoppat korv med assistent en gång (låter konstigt, men eftersom ämnet är som det är blir det väl ina missförstånd) och lämnat in för rökning resultatet blev makalöst. Tråkigt nog var jag alldeles nygravid och ett par veckor efter korvstoppandet utvecklade jag en stark motvilja mot allt rökt. Men det var jul så länge det varade! Eller kul, skulle det stå egentligen, men det var faktiskt jul också...