torsdag 7 februari 2008

Platt-tv-tonisk kärlek

Det talades om Tage Danielsson, han skulle fyllt 80 häromdagen om han levt. Men det gör han inte. Missförstå mig inte, han är en av mina livsprofeter, men det är så trist med hyllningar av typen "hans like kommer aldrig igen" för ingens like kommer någonsin! Men det kommer nytt och nya i samma anda!

Det finns f.n. en person på SVT som jag beundrar ohejdat.
Man med fog säga att jag är ett stort fan.
Han är klok, fyndig, genomtänkt, kvick, intelligent och verkar på det hela taget vara en god människa med varm och småtorr humor. Det är på den nivån att jag skulle ha limmat om saker och ting hade varit annorlunda. Men giftermål och barn på båda håll och så, plus det faktum att jag inte känner honom, utan enbart hans tv-personlighet.

Jag har hälsat på honom en gång, han co-skrev en tv-serie som Filmstjärnan var med i, och jag fick hälsa på honom på parkeringsplatsen vid gamla tv-huset (jaaaa Synvillan, ja) i Göteborg.
Han var verkligen j-ä-t-t-e-lång.
Det var kanske fem år sedan.
Jag minns det än.

10 kommentarer:

Peter Barlach sa...

H.R?

Erik Ahrnbom sa...

Fram med det.
Annars.

Huskorset sa...

barlach: Oh yeah.
ahrnbom: ...annars vadå? Ska du stalka mig på Fejan? Outa mig? Sluta blogga? Nä visst nä, det har du ju redan gjort. Snyft.

(Värst vad hård jag var idag då, Erika. Men, det är den veckan, s.a.s. Kärlek till er båda.)

Godiva sa...

H.R ?

Jag hade en äventyrlig blinddate en gång med nån jag trodde skulle vara H.R, men visade sig vara nån helt annan manusförfattare.

Erik Ahrnbom sa...

Annars skriver jag följande:
Jag är lite kär i en tjej som jag träffade en gång på en parkeringsplats. Hon är fantastiskt och hade det inte varit för att vi båda var upptagna skulle jag lägga in en stöt.
Det finns en stor möjlighet att du vet vem jag pratar om.
Men jag berättar inte vem det är.
Hej då.

Retligt va?

Huskorset sa...

Erika: ...vet du fortfarande inte kan du ju googla "Reine & Mimmi i Fjällen"...

Erik Ahrnbom sa...

jo, jo, men ändå.

Godiva sa...

Neeej. Nu googlade jag Reine och Mimmi. Det visste jag inte. Så pinsamt.

Eller, jag har faktiskt inte sett den filmen, vem är jag att döma.

Huskorset sa...

Jag har inte heller sett den. Men på www.filmtipset.se är den med i paketet "medlemmarnas hatfilmer".

Peter Barlach sa...

Jag har sett Reine och Mimmi i fjällen. Jag har även sett Tre solar och Lust. Av dessa tre gav mig Reine och Mimmi i fjällen den överlägset främsta filmupplevelsen.