torsdag 21 februari 2008

Men den ligger jävligt långt från affären "Snygga skor"


Jag undrar över vilket ljushuvud till AD (eller heter det copywriter?) som kläckte den sloganen. Men firmanamnet ljuger inte, jag har köpt ett par där och vill aldrig ha några andra.

Det är nu över två år sedan jag blev indragen i det här träsket. Jag provade de tyngre grejorna första gången när när jag lirade Maratondansen på Backa med bl.a. den respektingivande Rivjärnsaktrisen. Hon sög tag i mig under en paus och förklarade exakt vilken idiot jag var som trodde att jag - som var gravid - skulle kunna dansa mambo in i nionde månaden fyra-fem kvällar i veckan oskadd. Jag hummade och tittade i marken och hade inget att komma med. Ingen vej gick udenom och jag började knarka hålfotsinlägg.

Men inte är det rockenroll inte.

10 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Och jag som alltid har undrat vem som köper sina skor där! Nu vet jag :)

Erik Ahrnbom sa...

själv har jag ett par skor som skulle göra en on off-anställd på kick off grön av avund. snyggtuffa med rak front. fruktansvärda. och jävlar vad sköna de är, jag använder dem med glädje och utan skam.
/Erik, 40

Snokis sa...

Camper har sköna OCH snygga skor! Fast ni kanske inte har nån sån affär i framstjärten?

moder solo sa...

som plattfot har jag fått gå med hålfotsinlägg i hela mitt liv.....nej, det är verkligen inte råckenråll

Huskorset sa...

O: Jo, det är sant. Och det ska finnas i krokarna. Får kolla upp det.

Översättarhelena sa...

Ö-Helenas upplysningstjänst om allt ni vill veta om allt möjligt svarar: Scoop i Grandpassagen och Noll3 på Vallgatan har Camper.

Huskorset sa...

Hihihi, ÖH, du är grym! Eller inte riktigt klok. Vilket får jag se på lördag.;)

Wennberg sa...

"För dig som använder skor dagligen" är oxå rätt kul.

Huskorset sa...

W: Mmmm, det var det jag syftade på i inledningen. Vem använder inte skor dagligen? Just det - ingen. Alltså en affär för ALLA! Hurra!
Larv.

Anonym sa...

Som vanligt har jag minuskoll på affärer. Jag köper mina skor på Granngården. Men en slogan som den förtjänar att uppmärksammas (fast tänk ifall det varit "För dig som använder WC-papper varje dag") för den är betydligt bättre än den kräkfläcken jag än idag kommer ihåg från ett misshagligt reklamutskick: "Streetskor med attityd".

Jaha. Och vad är då en STREETsko? Och hur kan ett så uppenbart dött ting ha en attityd överhuvudtaget?

Du är länkad, förresten.