tisdag 5 februari 2008

Krama ihjäl våldet!

Det talades om "det ökade ungdomsvåldet" på Ring P1 idag.
En gubbe tyckte man ska "lära tjejerna karate, då skulle inte killarna våga gå på dom" (Bra, bra. Våld ska bekämpas med våld, det har jag alltid tyckt. Öga för öga, osv. Vad tjejerna ska göra när killarna lärt sig kung-fu sa han inget om).
En dam ansåg att att "sporten" fick för lite pengar, att sportifiera ungdomen är lösningen enligt henne. Alla ska sporta.
Bucklan gick dock till en Wachtmeister, med sufflerande hustru i bakgrunden, som prompt hävdade att man skulle införa "obligatorisk pardans på schemat" i skolan. "Förr i världen, då hade man aldrig hört talas om gängbråk och våldtäkter, då gick vi ut och dansade, man var inte frustrerad, då fick man den närheten. Man börjar med bugg!"


6 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Frågan är om inte Wachtmeister har en poäng här.

Huskorset sa...

Jajajaaa... men han lät pompös och var så jädra självgod...jajajaaa..
*rodnar lite*

Jädra mänska, plötsligt bara sluta blogga och ändå komma med finurliga inpass och sticka hål på resonemang!

Ataharis sa...

Hahaha! Som gammal tävlingsdansare i just bugg håller jag givetvis med - det löser ALLA problem. Synd att det inte funkade för mig bara. ;)

Anonym sa...

Jaja, klart att det finns ett samband mellan ungdomsvåld och dans.

Sen har ju atalet dagis ökat i samma takt som våldtäktsmännen blivit fler. Enda lösningen jag ser på våldtäktsproblemen är att lägga ner några dagis.

Huskorset sa...

Bra Robin, där är ett tänk vi gillar. Jag tror den där dagisökningen har med klimathotet att göra också. Barnbajs är fan frätande.

Anonym sa...

Det tycker jag låter som en alldeles lysande idé. Tvinga alla till att börja dansa! Det är väl ändå NÄSTAN bevisat att "alla som inte dansar är våldtäktsmän". Jag dansar när jag är ute och inte håller jag på med våldtäkter.