måndag 4 februari 2008

Huskorset är ingen IT-wiz

Har länge hyst en stark misstanke om att de tre bokstäverna RSS och deras funktion skulle kunna spara avsevärt med tid åt mig. RSS skulle kunna hålla reda på bloggar och nya inlägg åt mig. Tror jag.

Det var också med hjälp av RSS som jag gjorde praktfadäsen med andra bloggen i somras: Knappade in mig på Bloggportalen och - WHAM! - under en veckas tid var jag numero uno på Bloggportalens lista över "mest länkade sidor".
Jag hade visst hamrat in RSSet till hela jädra expressen.se.
Pinsamt är ett på tok för milt ord att beskriva den skam jag kände. Och jag är inte lätt att göra bort, vill jag poängtera. Jag bjuder på det mesta. Men aj. Aj. AJ. Den svider fortfarande och den klarade jag av alldeles själv.

Sedan dess har jag inte riktigt vågat befatta mig med RSS-eländet - som jag nu börjar begripa inte är något elände alls, utan någonting väldigt smart och praktiskt.
Hur gör man då?
Godiva?

3 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag använder Google Reader, och det är hur enkelt som helst. Med Blogger-bloggar lägger man bara in adressen i sin prenumerationslista. Med andra bloggar (Wordpress och allt vad det kan vara) måste man ibland leta upp en särskild adress till RSS-flödet, men då brukar det finnas en knapp för det nånstans på bloggen. Testa, det är helt självförklarande.

Huskorset sa...

Ok...om du säger det ÖH, då så.
Tack.

Godiva sa...

Hi hi... jag får antiinformationsmottaglighet bara jag läser ordet RSS-flöde tyvärr...

Men det är ju roligt att ha varit bäst på nåt så tekniskt i bloggvärlden? Mest länkade, grattis!