onsdag 13 februari 2008

Jag var visst fortfarande arg

Godiva påminner om skärmytslingen med SVTs filmprogram och jag minns och undrar om skatan från igår googlar sig hon med, när hon varit i tv. Vem skulle inte?
Hepp, då får det vara så.

Jag vet också att det inte är så snyggt att gå till personangrepp så som jag gjorde - men jag tycker på riktigt att det har relevans i det här läget. Att inte se korrelationen mellan sitt "eget" val av utseende och för vem man gör sig fin och hur och varför. Jag begriper inte hur man kan vara så, tills synes, intelligent & bildad och så urbota korkad på samma gång. Nada självinsikt. Jag vill understryka att jag lyssnade på henne först och insåg att hon satt och slängde ur sig dumheter innan jag gick loss på hennes botox-panna. Vilket var mer än hon gjorde på t.ex. Maria Sveland, som fick en nedlåtande blick så fort hon sa något. Heder åt Maria som inte tappade humöret (hur hon klarade det förstår jag icke) (Huskorset gjorde det åt henne lite senare istället)(lätt parentes-exem igen). Att så benfast-envist-hälarna-i-backen-istadigt hävda att modern är den enda för barnen och att dagens unga mammor behöver få höra det känns snudd på kriminellt bakåtsträvande. Sitt inte och var allt mellan 48 och 67 och tala om för mammorna. "Good Enough Mother", sa psykologen Wool...nångting, sa Ebba W-B och det är väldigt bra sagt det.

Elsie Claeson får skylla sig själv om hon googlar sig, för maken till skrämmande människa har jag inte sett på länge. Jag letade upp lite grejer hon skrivit i SvD igår med resultatet att jag fick lov att sova med lampan tänd i natt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det har jag inte tänkt på :P

Huskorset sa...

Vad har du inte tänkt på?

Godiva sa...

Hihi, jag tänkte mest påminna om filmprogrammet eftersom det av... olika skäl... läggs ner nu.

Ska bli intressant att se hur länge Claeson får fortsätta på Svenskan; -)

You GO!

chall sa...

såg nu att du redan läst endel krönikor. Japp, det gäller att identifiera fienden så man vet vad man har att göra med - men inte är det varesig enkelt eller oskrämmande.

Huskorset sa...

G: Ja, det är lite tråkigt..heheheheheee.

C: Ja, fy fanken. Suck. Att man ska behöva hålla sig à jour med var idioter har för sig.