tisdag 19 februari 2008

Inte en av mina mest lyckade idéer

Godiva skriver bl.a. om silvertejp idag.

I min gröna ungdom, en gång på Fakiren i Malmö, hade Darling Desperados cowboyfest. Min kompis från teaterlinjen på Fridhems FHS jobbade på Fakiren och hon anlitade mig och två Fridhemstjejer till som barpersonal. Teaterelever som vi var, ville vi givetvis imponera på de "riktiga" teatermänniskorna. Vi gick verkligen in för "Fallna-vilda-västern-kvinne-looken", med korsetter, spetsar, urringningar och hårprydnader.
Joppheidi
hade, visade det sig, inte någon passande bh till sin Western-Nattfjäril-klänning och var mycket besviken och lite avis på våra hyllor.

"Det fixar vi med Gaffa!"

hojtade jag och mycket riktigt: Den mest beundrade urringingen den aftonen blev hennes. Stor succé och Joppheidi strålade mycket nöjd, i baren. Det var, kort sagt, ett kanonparty.

Men.
När det var slut och vi skulle svida om och gå hem vid halv fem på morgonen hördes ett vrål från toaletten. Joppheidi stod därinne och skulle linda upp tejpen. Vars klister smält samman med hennes skinn ner till underhuden.


10 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Jag var där.

Huskorset sa...

Det står skrivet i stjärnorna, Erika. Någon gång, någonstans, någon dag kommer vi att mötas IRL.
Jag längtar dit!

Huskorset sa...

Hur går det med familjen, förresten? Tänker på er och viftar med vimplar. Som min svåger, som under senaste barnafödseln hojtade åt frun:
"Öka farta, sesta kvarta! Tidaholm, Tidaholm, Tidaholm!"

Unknown sa...

Erika är dock lite överskattad IRL, han blir lätt lite suddig...eller var det jag?

Huskorset sa...

Har ALLA träffat Erika utom jag?

Anonym sa...

Aaiij, gaffa ska nog inte sitta timmavis näej!

Jag använder den som vattentätt plåster för spruckna fingertoppar ibland, och det är ett himla schå att få bort klistret sen...

Var hittar man Femmes blogg undrar jag slutligen?

Tack för ordet, och allt :-)

Anonym sa...

Nehej. Det verkade som man kunde skriva hur långt namn som helst men så var det ju inte. Ordningen återställd.

Huskorset sa...

Är också lite nyfiken på Femme...

chall sa...

hm, det är ett sant nöje att ha tvål, shampoo och varmt vatten i mängder för att lösa upp limmet om än så lite....

Personligen räcker det med sådana där tejpkupor med "lite extra förstärkning" för att jag skulle fundera på om jag skulle förlora mina bröst när jag försökte rycka av dom.... efter en varm dusch i 30 min gick det lite bättre..

Erik Ahrnbom sa...

Familjen mår fint. Sara är stor och vaggar fram som en mindre minröjare. I slutet av nästa månad. Då jävlar. Jag kravlar mig upp ur influensaträsket.
Och visst kommer vi att träffas på riktigt. Det vore underligt annars. Jag har alltså köpt öl av dig. Underligt.
Så här var det: jag jobbade som alu-prod.ass på Fakiren under den här perioden.
femme: okej.