lördag 6 februari 2010

Trial and error

Testade en kul grej: Att bara be om att barnen skulle klä på sig själva, innan vi skulle gå bort till närlivsbutiken och köpa lördagsgodis.
Gick sådär.
Det tog två timmar innan vi kom utom dörren. Och då hade jag ändå till sist hjälpt dem (mest Lillkillen förstås) på med alla kläder plus blivit sprutarg två gånger. Det är förihelvete inte jag som vill ha lördagsgodis. De kan, men de vill inte. Precis som Torsson på sin tid. So charming, och jag får en osynlig betonghatt med en stor skylt på: Världens Sämsta Mamma (Obs: Konstaterande av fakta, ingen håv - den skulle vara på tok för stor för att det skulle märkas om någon lade något i den. Mer som illustration över uppfostringens vedermödor och kval).
Oh well, vi kom iväg och tillbaka hemma igen gjorde vi en supercool kana vid trappan ner mot den frusna bäcken.

3 kommentarer:

Godiva sa...

Torsson. He he. Kopierade en samlingsskiva av Torsson av min bror i somras. Skratt & nostalgi!

wettexvärlden sa...

Fråga; den som vill ha godis ikväll till tv:n klär på sig. Nu. Den som inte är klar får inget godis. OCH FÅR TITTA PÅ NÄR DIN SYSTER/BROR ÄTER.

Brukar funka.

Ja,jag vet. Mina barn köper ut på systemet numera. Men det är fortfarande samma pryl. Testa.

Kram!

Huskorset sa...

Ja! Det fjärde bästa bandet i Lund. :-D

wettex: ajajaj vad dom är för små för det, men håller det i sig några år så kommer jag garanterat att prova det. :-D