tisdag 9 februari 2010

Hantverkarna kommer

Hemma, alltså. På jobbet började vi ju repa pjäsen "Hantverkarna" av Line Knutzon redan i januari. Men nu ska det bli ny gästtoa på övervåningen. Eftersom...ja, ni minns.

Vi har fått ett enormt stort förtroende för den genuint trevlige hantverkare som vi kan kalla Glenn (efter den av hantverkarna i vår pjäs som leder arbetet). Glenn i pjäsen är en riktig skurk, det tror jag ickot om vår Glenn, en ytterst sympatisk 55-60 årig gôbbe från Pattille.

Idag började Glenn med att flytta den trasiga toalettstolen 40 cm åt höger och plugga igen hålet med tidningspapper medans vi var på Östra med Sjuåringen.

Jag vill understryka att vi har enormt stort förtroende för Glenn.

Och så naturligtvis de obligatoriska "Före"-bilderna:


(Nej, det är inte ett fint kakelgolv, det är en f.d. fin plastmatta)

9 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Skulle just kommentera golvet...

Hoppas Glenn vet vad han gör, jag ska följa förvandlingen med stort nöje. Ska ni inte slå till med en mosaik här också?

Godiva sa...

Ha ha, jag skulle just också kommentera det fina golvet!!

Peace in mind sa...

Å sen när Glenn hade flytta muggen och pluggat igen...låt mig gissa...då skulle han göra kväll?

(som Glennmotsvarigheten hemma hos oss sa, så fort det fanns ett synligt tecken på arbetsinsats. Eller är det bara skåningarna som säger så...skit samma)

Och sen vill jag bara påpeka att man alltid har enormt stort förtroende för sin Glenn eller Jim eller vad tusan han nu heter. Tills man ser hur många timmar han debiterat för att flytta en fucking mugg.

Men nu är ju inte jag den som ska leverera sanningar om hantverkare, ta dig ur villfarelser. Hoppet är ju som bekant det sista som överger en....

Huskorset sa...

Wettex: Haha, näe. Jag satte mig förresten in i tanken på Midvinterblot i mosaik på allvar häromdagen. För att se om det höll eller om det bara var sjukt. Någon ska ju bygga mosaiken och om det ÄR kul - är det kul för 100 000 (eller vad det kan kosta, som man ändå inte har)? Hmmnäe.
Dessutom blev det liiiteliiiite otäckt. Nog för att vårt hus är byggt i Nationalromantisk stil, men att bada i ett allmoge-hamam bredvid en naken kung och människooffrande överstepräster blev också ganska magstark och nazianstruken.

Godiva:Haha! Jag gladde mig _så_ åt det badrummet i annonsen, jag med - då för två och ett halvt år sedan... men näpp, det var plast.

P i m: Du kan tro att jag har mina skeptiska tankar, absolut. Men det återstår att se, vår Glenn kör med fast pris, avtal, garantier och slutdatum. Vi har iaf försökt att inte gå i de allra mest uppenbara fällorna.
Förresten - bor du inte i Skåne? Hbg Stadsteater har snart premiär på Hantverkarna de med! Det blir säkert en kanonkul föreställning. Pjäsen är en man verkligen bör se om man haft hantverkare hemma, så det är ett tips!

Peace in mind sa...

Åh alla kulturtips tas tacksamt emot...så tack:)

Ströbaek sa...

plastgolv är klart underskattat...

wettexvärlden sa...

Naket i badrummet skulle väl vara ok? Kanske kan ni ta en del av bilden?

Jag kan se det framför mig. En naken karl i helfigur som man kan studera när man sitter där och filosoferar...

Najs.

Godiva sa...

Hmm. Hur går det?

Huskorset sa...

Godiva: Jorå, framåt en liiiten bit i taget.