lördag 13 februari 2010

Anden är villig men mobilen är crap

Ilandsproblemsargumentering med mig själv:
1. Mobilen har fått tuppjuck. Igen. Den skickar iväg sms lite hipp som happ, ringer själv upp folk jag inte vill prata med men vägrar plocka fram de kontakter jag faktiskt har något att säga till så att jag kan ringa upp dem. Jag kan inte mobilblogga ( = katastrof eftersom jag blir tekniskt förhindrad att skicka spännande "under "-bilder från den viktiga och allmänt högintressanta toarenoveringen). Hatar den, måste ha en ny.
2. Min ipod dog i Sundsvall i våras och jag behöver gå och skaffa en ny om jag på allvar tänker bli en frisk & promenerande person.
Nä men oj... Det blev plötsligt ekonomiskt försvarbart att skaffa sig en iphone. Där ser man!

Nytheter på renoveringsfronten: Nu står toastolen i trädgården tillsammans med plastgolvet, handfatet och en massa annan bråte. Den lilla skrubben är strippad på sin inredning och proppful med byggskräp.
Själv såpar jag förbannat geniuna betongklinkers från Aaaaaaafrika, en i taget. Det ska göras fyra gånger med torktid emellan och icke att det får komma en droppe såpvatten på klinkerplattornas sidor för då fastnar inte fogmassan sedan. Kul.
Men fint blir det.

4 kommentarer:

Peace in mind sa...

Glöm för all del inte att spara gamla toan till trädgårdsprydnad. Att trycka ner en pelargon i...klart underskattat och så fiiint:)

Godiva sa...

Utan bilder men väl beskrivet! Spännande!

Lo sa...

Att såpa betongplattor utan att spilla på kanten låter för mig obegripligt svårt. Men sedan minns jag dina pepparkakshus och unser att du är helt rätt kvinna för uppgiften!

Huskorset sa...

Pim: Hahaha! Det är ingen fin toa, tyvärr, annars kanske...

Godiva: Ja, inte sant!!!

Lo: Haha, tack skaruha. Ja, jag diskvalificerade faktiskt Flmstjärnan redan vid första strykningen. Han var på tok för slarvig!