fredag 11 juli 2008

Första kvällen



Inte så mycket folk än. Någon enstaka fiol, en säckpipa. Elmannen från Skillinge spelar mandolin (tror jag det är). Ryktet säger att den numera riksbekanta Visprinsessan med sin moatjé Multimusikanten kommer i morgon. Det här kan bli hur bra som helst. Elmannen är den ende jag känner som fått 220 volt genom kroppen. Han snortade sitt morfin (jo, faktiskt, när det skulle vara lite festligt) och gick på kryckor i två år efter den incidenten.

tillägg: Multimusikanten var förvisso ett kärt återseende, men att det var slut med prinsessan sedan ganska länge hade inte nått mina öron...

2 kommentarer:

Die Quelle sa...

Hmm, jag har fått 230V genom mig massa gånger.
Men värst var nog ändå ett trapphusuttag. Vette fan varför, men hög ampere som satan. Skakade som ett asplöv och en kompis fick sparka bort mig.

Huskorset sa...

WOW! Då känner jag två.