söndag 20 juli 2008

Filmstjärnan skötte sig f.ö. och fick med utmärkt beröm godkänt

Det visade sig kännas extremt oartigt att liveblogga från bröllopet (nä-hä?!), men de unga tu sa ja till varandra i den rara lilla Stenkyrkan i Resteröd, allt gick som det skulle och det blev ett sjutusan till kalas!


Istället för traditionell bröllopstårta, serverades till kaffet någonting som bäst kan beskrivas som kondis-buffé där två stora Spettekagor tronade som en kung och drottning av sweet - detta eftersom bruden, liksom jag själv, härstammar från Skåne.
Jag var i himmelriket, men skäms att säga att jag inte åt upp allt av det jag tog för mig. Det gick helt enkelt inte. Och let´s face it: Spettekaga är snyggare än gott. Äpplekakan med den lenaste lena av vaniljsåser var däremot en av årets topp-fem-bakverksupplevelser.

Barpersonalen tog ordentligt leg på alla som ville köpa, så att de inte skulle råka sälja alkohol till någon som inte hade åldern inne.

Sedan blev alla bilder och filmer jag tog rena skräpet och sådana har jag haft tillräckligt av i den här bloggen. Men jädrar vad vi dansade! Liveband, Janssons frestelse frampå nattkröken, traska barfota med Filmstjärnan vid handen genom den vackra parken till hotellet, sovmorgon i skön säng och så en brunch dagen efter som inte gick av för hackor! Ett strålande trevligt bröllop som jag är mycket glad över att få ha varit med om.

Inga kommentarer: