onsdag 28 november 2007

Bäst slogan vinner my business

När jag först flyttade till Göteborg 1993 tyckte jag det var tillkämpat och krystat med vardagsvitsar och putslustighet. Det förekom heller inte lika mycket som jag trott, men visst fanns det. 14 år senare har jag köpt ett hus i en förort och ska banka ner bopålarna ännu lite till. Jag blir numera alldeles varm och glad varje gång jag går förbi t.ex. en småföretagarbil med en slagfärdig slogan.

Jag kommer säkert att få anledning att anlita Hisingen El Partners:
"Vi följer inte strömmen, vi leder den"
.
Eller om framrutan på bilen blir skadad Stens Glasmästeri AB:
"Stenskott fixar Stens som ett skott"
Och när vi om några år ska lägga om taket och behöver en skylift, kommer vi att ringa till:

1 kommentar:

Ataharis sa...

Jag gillar också företagsnamnet ElInVäst. :)