tisdag 6 oktober 2009

Om tandhygien och hångelkedjor

Är det inte anmärkningsvärt att jag nu sköter min munhygien riktigt ordentligt - jämfört med säg, i våras när jag inte hånglade med någon i en föreställning? Jag flossar och borstar och sköljer så det är en fröjd åt det. Jag bryr mig alltså mer om vad Mr Trib och Molle, som är mina hångelkamrater i Brandföreställningen, anser om vad jag eventuellt skulle lukta ur munnen än om hur mina tandhalsar känner sig i vanliga fall när jag flossar en eller två gånger i veckan?

I går mötte jag efter min kvällsföreställning upp Filmstjärnan som var och tog en öl med sina filmstjärnekompisar som han filmstjärnar sig med nuförtiden. Mr Trib hängde på och det slog mig att vi alla vid bordet hade antingen förstahands- eller andrahandshånglat med varandra. Jädra koko jobb man har. Jag nämnde det och vi fnissade lite och konstaterade att förmodligen skulle hela teatersverige kunna sammanlänkas i den kedjan, det skulle bli ett helt hångelträd!
Jag minns på scenskolan, när vi insåg att vi kunde hitta en hel, lång, fin (och äkta! dvs privat) kedja mellan min klasskamrat Marsipantårtan och... Robert Wells, haha. Det var tider det.

15 kommentarer:

wettexvärlden sa...

Men hjälp! När man tänker på det...

Godiva sa...

Och sex länkar bort hittar man kungen : -)

Lilla Blå sa...

Den där sista raden var tung... och läskig. :)

Snokis sa...

Hehe, "första- eller andrahandshånglat med varandra". Såna träd är roliga. En kompis till mig har ett knullträd.

William Witsman sa...

Fy fan va kul. Och lite snuskigt på nåt sätt.

Huskorset sa...

Wettex: Jag vet! Så man tänker inte på det. Så ofta.

Godiva: Mmmm. Eller närmre. ;)
Du har säkert hört talas om Six degrees of Kevin Bacon:
http://en.wikipedia.org/wiki/Six_Degrees_of_Kevin_Bacon
Vårt skrås variant av Six degrees of separation. Rätt kul.

Lilla Blå: Japp. Riktigt otäck. Marsipantårtan tyckte själv upptäckten var direkt obehaglig.

Snokis: :D Ja huvva, ett sånt vill jag minnas att vi gjorde hemma i Ängelholm på nittitalet. Undrar varför jag tycker det är mindre stötande med jobb-hångelträd än privatknulldito? Så jäkla sipp är jag väl inte.

WW: Kul och snuskigt - alltid en bra kombo!

Miss Gillette sa...

Hurra för dig som berättar om Kevin Bacon, det hade jag tänkt göra annars. Man måste ju strängt taget inte vara skådis för att spela sixdegrees, fast det lär bli färre steg till exempelvis Kevin Bacon om man är det.

Figge sa...

Hångla på jobbet! Det får det vara slut med din slut!

Huskorset sa...

Hehe. Slut i rutan.

Kung Blåtand sa...

Teaterhångelträd - vilken osipp idé!
Som ett familjestamträd, med gröna och bruna grenar, kanske höstfärger på löven som snart ska falla. Och kanske inte alla är släkt!
Slutade man inte att vara stolt över knullträd under nämnda 90-tal?
Åtminstone om man är född i början på 70-talet? Eller är jag sipp nu.

Kontot är kapat men kan dessvärre inte tas bort sa...

hahaha, det är härligt med minnen från pluggtiden. Vilka tokerier det blev ibland :)

Anders Jacobsson sa...

Det är EXAKT samma i författarbranschen.

Huskorset sa...

AJ: Men vänta nu... hånglar ni också på jobbet?!
;)

Mrs Li sa...

Och jag bara tänker på KARIES. Hångelkyssar sprider KARIES.

Tur att du borstar, flossar och sköljer ordentligt ;)

Snokis sa...

Men vi får veta alldeles för lite detaljer på den hära bloggen.