lördag 17 oktober 2009

Böjas i tid

Mår bättre idag, tack. Inte sur längre.
Det var jag igår. And this is why:
Jag hade tyckt att bilen rörde sig när jag hjälpte Lillkillen ur i förrgår, men när jag skulle dra åt handbromsen pekade den rätt opp. Så jag kände inte ens efter. Mitt fä. Bilhelvetet rullade tvärsöver parkeringen och in i grannens bil - en stund efter att vi gått därifrån. Filmstjärnan upptäckte det när han skulle åka till jobbet på kvällen. Bara plåtskador visserligen och grannen har tydligen tjänstebil och allt skulle ordna sig, men ändå. Dumstrut på och är det något jag blir sur av, så är det när jag betett mig som ett korkpucko.
(Och nästa stycke behöver ingen egentligen läsa för det är ganska tråkigt med redogörelser för göranden och låtanden.)
I går morse: En gap-å-skrik-hallaballoo-natt med ongarna avslutades med spark-kittel-party i vår säng kl halv sex på morgonen, sedan gick Lillkillen iväg och morgonkissade på toagolvet. Stressfrukost m. extra tjat. Jag glömde en matsäck, gick tillbaka och gjorde en matsäck, kom till dagis och fann att utflykten var inställd. Det drösade ner snöblandat regn och jag hade svinont i vänster rumpgrop.
Jaa, jag var lite sur.

"Men no er jag glimrende gla´ijenn"
Och idag har jag inte haft tid att blogga för jag byggde ett utekök åt barna på kooperativet. Böjas i tid, om man ska bli en Ernst K eller Martin T.
(Nja. De drar in sand och vatten i lekstugan och det är opraktiskt, tycker fröknarna, därför ska de få ett ställe att gegga fritt på. Och det var väl snarare "vi" än "jag" som byggde och det är heller inte på långa vägar klart. Men vad tusan nu kommer ju vintern, inte fan kan ongarna hålla på med vattenslangen då.)
Och så sopade jag löv.
Och krattade löv.
Och skrapade loss sand runt sandlådan.
Och sopade sand. Blöt sand.
Jag är så trött, va. Fattar inte hur ongarna - som leker med blöt sand hela dagarna - kan ha så små muskler.

Gusketackåpris att jag får middag hos Biffteki & SmålandsAmazonen i afton. Det kommer att vara andra trevliga människor där och alla har barn och min Filmstjärna sluter upp efter kvällens föreställning. I morgon är hans första lediga dag på en och en halv månad.

3 kommentarer:

Snokis sa...

Fan vad ni har det tufft just nu. Tänk på att det kommer att lugna ner sig, nån gång. Begrunda även att jag nyligen backade in i sopbil när jag åkte ur från vår uppfart. Ganska puckat det med. Kram!

Peter Barlach sa...

Första lediga dan på en och en halv månad?! Jag vill verkligen veta vad en sån som han gör då...

Huskorset sa...

Snok: Kram själv och tack för stöd. Låt oss ha ett dumstrutparty någon gång.

PB: "en sån som han" :D