måndag 19 oktober 2009

Måndag är ledig dag i vårt gebit

"Dagen idag är en märkvärdig sak
Evighet fram och evighet bak"
Alf Henrikson, vem annars.

Under alla veckor av konstant-jobb har diverse underhåll och göromål i vårt hushåll fått stå på undantag eller samlas på hög, såsom dammsugning, återvinning och dylika saker. Därför tänker vi ägna dagen idag åt att rensa upp lite i röran. Har ni förresten läst den boken? Det är en visserligen rätt mysflummig lunta - men som jag aldrig läst ut eftersom jag blir så sabla städsugen varje gång jag försöker. Och då kan den vara hur flummig den har lust, vad mig anbelangar.

Den trasiga torktumlaren t.ex., som stått som trädgårdsprydnad nere vid källardörren i sex veckor sedan vi köpte en ny, ska idag förpassas till tippen. Tung som ett kassaskåp är den och ska forslas uppför alla knollriga stigar och småbackar i trädgården, upp till bilen och det är punka på skottkärran. Kan bli kul.
Sedan hämtar vi barna tidigt.

Vad gör ni på måndagar? Prisar att helgen är slut?

2 kommentarer:

Malinka sa...

Asch, nu blev jag ju sugen på att köpa den där boken. Fast jag har satt mig själv på inte-köpstopp-för-men-ransonering-av böcker.

Är en sucker för just organiseringsböcker: har en gammal Organizing from the Inside Out (som faktiskt hjälpte lite i en början) och inte minst tidsorganisationsboken vars titel jag lämpligt förträngt och inte heller hittar i bokhyllan!

wettexvärlden sa...

Den behöver jag inte läsa... ;)
Annars har jag trynat i soffan hela dagen. Det kostar på att roa sig.