söndag 11 oktober 2009

Bröllop igår, barnvakt idag

Förra inlägget fick inte alls den effekt jag trott. Vådan av att mobilblogga med ett par glas vin i kroppen - man förlorar sin känsla för feeling: Eftersom jag i tid och otid hittar på alias till folk blir det ju inget särskilt när jag radar upp ett gäng sådär. Men även i verkligheten var alltså telegrammet undertecknat av samma namn som jag räknade upp.
Bröllopstelegram brukar vara från "Kollegorna på avd 29", "Faster Lisa och Farbror Kurt" eller "Familjen Antonsson".
Inte från Maillot Vert, Sweet och Dr Udi.
Det var det roliga. Som föll platt i sällskap av alla mina andra alias. Oh, well.

Annars var det ett superfint bröllop och ett rackarns roligt kalas. Det hölls på sagolika Vänhem vid Nääs Slott och som vanligt hann brudparet inte mer än kliva över tröskeln till vigselakten förrän Huskorset började snörvla.
Fantastiskt god vegetarisk buffé, trevliga människor, bra musik och floder av vin bidrog till feststämningen. Det var faktiskt så kul jag nästan inte riktigt törs berätta att jag, fnissigt fetbladig och skojfriskt utmanad av Mimlan slätade av henne rakt upp och ner, och hon mig, och det hade jag väl aldrig trott, haha. Och så tror jag att jag dansade omkull en gång på det såphala gamla linoleumgolvet i den vackra verandan.
Skitkul, alltså.

Idag har jag lovat vara barnvakt åt Bullen och Katten, Bifftekis och SmålandsAmazonens ongar några timmar. Filmstjärnan filmstjärnar sig - han tog det lugnt med vinet igår. Jag är väldigt glad att jag lyckats pricka in en av de där mysbakfyllorna just idag.

Nu ska jag göra Böff Borginjong och äppelpaj med alla ongarna.

5 kommentarer:

Lilla Blå sa...

Ha-ha, men den där Dr Udi... jag får ju så sköna bilder i skallen av något tyskt och modernistiskt arty-farty, svart/vit rulle of course, allvarlig stämning, Dr Udi blickar mot patienten på det där sättet som man bara kunde stirra på fyrtiotalet... några stråkar hörs i bakgrunden, skuggorna är knivskarpa... Fan, kommer Georg Rydeberg in på kliniken snart? Jag funderar vidare... Dr Udiiiiiii.

Lilla Blå sa...

Sa du förresten att du var fetbladig???
:-D
Kanon!

Huskorset sa...

Hehe, tack. Jag tyckte själv att "fetbladig" var oerhört välfunnet.

Dr Udi är avgjort en tysk filmskurk - med all säkerhet en av typen "galen vetenskapsman". Jag skulle kunna tänka mig att han är lätt skelögd och har hårt bakåtslickat hår med några testar som ramlar framåt när han blir upprörd. Och upprörd, det vill man inte att han ska bli.

ullrika sa...

jag blir också märkligt allergisk på bröllop. och dop. det måste va den kyrkliga luften?

Huskorset sa...

Det torde det vara. Det är nog det där dammigt religiösa. För det kan ju inte ha att göra med något annat man inmundigat i kopiösa mängder.

Nu var det här så borgerligt det bara kunde bli, så jag förstår ändå inte hur det gick till... ;) Men idag är jag stark, just idag mår jag bra.