tisdag 13 oktober 2009

Kulturtantskurs


Jag har tänkt att jag ska starta en sorts modern Hermodsutbildning här på bloggen. Idag kommer brev nr 1:

Riksteaterbesök.
Jag har åkt till Kungsbacka för att se Mannen från Åkarp bl.a. spela Fordringsägare av Strindberg. Jag fick ingen kamrat med mig, man kan annars med fördel vara flera vid den här sortens aktivitet. Jag har köpt min biljett via ticnet och hämtat ut den på närmaste ATG-ombud. Jag har kollat på eniro.se efter vägbeskrivning, kört i god tid så jag hade tid att leta p-plats och ev. köra vilse, vilket inte skedde.
Framme. Jag hänger av mig i garderoben, köper kaffe och en chokladboll innan (det är ingen paus idag, är det paus köper jag i pausen) och läser lite om föreställningen i föreställningsprogrammet och om andra föreställningar i Kungsbacka Teaterförenings höstbroschyr. De bjuder visst på andra spännande gästspel i höst, ser jag.
Jag känner mig förväntansfull. Snart börjar kvällens föreställning. Då stänger jag av min mobil.
Mycket nöje och lycka till med ditt eget riksteaterbesök!

7 kommentarer:

Miss Gillette sa...

Tack för värdefull information! Hoppas den kan tillämpas på andra teaterföreställningar också. Inte minst punkten om att man kan gå flera tillsammans låter intressant. :-)

Lo sa...

Tack för tipsen! Jag har bokat biljett till Lo Kauppi och Anna Vnuk. Hoppas att det finns kaffe och chokladboll där också!

Översättarhelena sa...

Vad bra. Det där med chokladbollen ska jag särskilt lägga på minnet.

moder solo sa...

chokladboll.....vad vore (kultur-)livet utan chokladboll

Huskorset sa...

MG: Oh, ja det kan det säkert!

Lo: OH - den vill jag se! Måste genast kollas upp.

Tillägg till brev nr 1: Om det är en riktigt spännande och intressant föreställning som ges KAN man faktiskt ha överseende om det inte skulle finnas chokladbollar. Men det gör det nästan alltid. Mazarin är också godtagbart, eller vanlig kanelbulle. Bara i absoluta nödfall väljer man Daim.
Aldrig, aldrig muffins.

ÖH: Tack. Ja, den är viktigare än man tror.

moder solo: Ingen jävla muffin i alla fall.

Miss Gillette sa...

Muffins är ju helt meningslöst.

Lo sa...

Jag är skeptisk till mazariner.