söndag 4 januari 2009

Huskorset är tillbaka i Sundsvall och primalskriker sig i protest in i dataåldern

Hur fan är det möjligt att göra något som borde vara relativt okomplicerat till en jävla blöttrasslig snårsörja av hemladdade pdf-er, installationsprogram, pinkoder, simkort med medföljande steg-för-steg-instruktionspapperspapper, sladdar och allmänt crap?
Varför är det ingen jävla stans beskrivet, varken i papperen eller på datorn eller på 3s hemsida, exakt vad min dator kallar den sortens modem som jag vill plugga in?
Varför är alla pedagogiska instruktions-pdf-er illustrerade av skärmdumpar från PC? Jag har Mac.
Det SKA bara funka! Så är det. Det är väl det man köper, eller? Utan att man måste sitta här och känna sig dum i huvudet.
"Näe. Det är inte det"
suckar Filmstjärnan på telefon från Jonsered. Han känner sitt envisa, bångstyriga Huskors.
"Det är fortfarande så att man måste kunna litegrann om datorer för att klara sig själv, utan att ringa supporten. Men ring dom i morgon, vetja!"
Jo.
För jag vill inte lära mig HUR en dator fungerar.
Jag tycker det är tråkigt.
Jag vill ATT den ska det, punkt.
Det här är precis samma jävla sak som att jag inte lagar min egen bil. Fast tvärtom. Typ...Äh.

Så. Jag kommer att få mobilt bredband, bara inte idag. Jag hatar inte 3. Jag tycker att 3 är ett toppenbolag. Men dom borde sparka dom som skriver installationsinstruktionerna till mobilt bredband hårt rätt opp i USB-porten.

10 kommentarer:

Godiva sa...

OJ, aj. Kan man inte bara sätta igång internetet och låta datorn söka och så hittar den det själv?

Funkar det nu?

Fredrik sa...

Jag HATAR skärmdumpar från Windows.

Anonym sa...

Jag med... hatar dessa finurliga instruktioner... Kram!

Malinka sa...

Jag har installerat 3-modem på min mac. Nu minns jag inte exakt hur det gick till, men jag var tvungen att installera något helt annat program än pc-användaren i familjen.

Fast det var faktiskt halvbra beskrivet i handboken.

Anonym sa...

Åh, det är sånt där man kan bli så förbannad över så att man nästan retar upp sej till en hjärnblödning!!
Lycka till!

/Elisabet.

Anonym sa...

Jag ber att få hänvisa till ett inlägg från den 31/12 på min blogg som heter "Ventilen 14: Jag ,en luddit". Där finns ingen hjälp att få, men -som man ju brukar säga - "delad stressrelaterad hjärnblödning är halv stressrelaterad hjärnblödning".

Anonym sa...

Kan du kommentera på min blogg nu?

Anonym sa...

Steady there old mare,
du kan leta framgång annorstädes.
Livet är det du just lämnat.
Tack för insyn i ditt enorma julfirande!
Och se upp för elaka rookers!

Huskorset sa...

Godiva: Nä. Jag kör via mobilen. Segt.

Malinka: Ja, det är det där "halvbra" som är kruxet ;)

TMM: Nä, tyvärr. Skumt. Men jag läser!

Tack alla andra för glada tillrop!

Huskorset sa...

Till TMM:
Jag blir liiite galen av det här, för jag skapade mig en ny blogg på livejournal ikväll, för att från den profilen kanske kunna kommentera.

Näpp.

Så jag har nu på ett märkligt vis börjat hoppas på att du ska lägga ner och börja om igen. Eftersom jag alltid annars kunnat. Äh. Nä, det gör jag ju inte. Men du fattar.
Hejaheja!
Ingolf är ju förresten den borne konungen, det ser var och en.