fredag 18 mars 2011

"Om jag hade pengar, raba daba-daba, raba-daba-daba-daba-daj..."

"...skulle jag inhandla ett porträtt
inte något random, utan DETT-
a, skulle jag upphänga
Raba daba-daba, raba-daba-daba-daba-daj
Uppå hedersplatsen i mitt bo
Se´n jag skulle slå mig ner och glo"

Det gick för 600 tuss på Bukowskis i höstas - och nu kommer jag på att det har jag redan skrivit om, fast på en annan blogg, nämligen Godivas...
(research-paus)
...och där hittade jag inlägget. Som jag nu inser gör mitt eget till ett - ska vi säga "cover-inlägg"?

(För er som inte kan läsa kan jag iaf säga så mycket att hon där skriver att hon om hon finge välja en enda ur Buckankatalogen skulle hon välja ha den här tavlan. Sedan kom vi typ fram till att det man skulle ha råd med var "gris i läder" från Svenskt Tenn. "Gris i läder". Haha. Även ett halvår senare är det bra.)

Inga kommentarer: