torsdag 19 mars 2009

Resan inåt (eller hur var den där lökiga SJ-sloganen?)


Jag trängs med fem damer som alla vill gå och lägga sig först (trots att jag faktiskt var först in i hytten). Det är för komiskt! Vad är det med folk? Vad hände med en (eller möjligtvis två) i taget i tur och ordning? Överst först? Haha.
Bonusinfo: Hon som bråttom, bråttom och nödvändigt skulle in och lägga sig först ligger nu och läser den omistliga publikationen Kupé. Själv bloggar jag, hrm-hrm.
Godnatt. Jag planerar vakna när vi passerar Jonsered.

3 kommentarer:

Godiva sa...

Skulle vara roligt att vara en mygga i hörnet, eller nej, fluga på väggen heter det ju, när ni ska trängas imorgon bitti nyvakna : -)

Huskorset sa...

Jodu, det blev spännande. Jag tyckte väl att jag i sömnen känt det luktat bränt gummi när jag vaknade och liksom kände i kroppen att tåget stått stilla ett tag. Det var en s.k. tjyvbromsning (bromsarna hade legat på) och om man inte aktar sig och kollar upp noga blir det blir hjul och axlar så varma att urspårning och katstrof. "Det vill man INTE" sa tågfarbrorn i högtalaren och där var (understatement) jag böjd att hålla med.
Jag har ju ingen tid att passa, jag bara längtar hem, men damer här har många viktiga saker som går åt skogen för dem. De börjar nu hoppas att vi ska bli tre timmar försenade så de får pengarna tillbaka. Oh yeah.

Ataharis sa...

Den inre resan. Sjukt överskattad.