tisdag 15 januari 2008

Men jag stänger av när de spelar Dr Hook

Jag har upptäckt en radiostation. Är ännu inte på det klara med huruvida jag vidgar eller snävar till mina vyer (är böjd åt att det är både-och):
Hemmavid, flyttlåd-asande och förortsmysande (börjar få till en acceptabel latte vid det här laget och espresson var helt ok enligt Stekfrun som fick smaka häromdagen) innan jag åker in till stan och går lite på universitetet lyssnar jag på Radio 88 Partille , vars programidé lyder: Örhängen. Somt är gikt och somt är dikt, men de pratar inte så mycket och ibland spelar de låtar som får mig att dansa kring IsomacSupergiadan. Vad sägs om de senaste dagarnas guldkorn?:

"Mexico" - Les Humphries Singers
"The Great Pretender" - Freddie Mercury
"Lyckliga gatan" - Anna Lena Löfgren
"Tutti frutti" - Elvis Presley
"Venus" - Shocking Blue
"Billie Jean" - Michael Jackson
(plus 15 sek av låten efter på skivan, eftersom de inte stängde av i tid. Programledare måste ju få gå på muggen i allsindar)
"The Joker" - The Steve Miller Band
Någonting jag inte minns med Led Zeppelin

De lokalanknutna och lokalproducerade reklamavbrotten är höjden av humor. Mellansnacken likaså.
Det är en fullständigt ofarlig radiostation.
Den passar otroligt bra in i mitt liv just nu.
Jag är så glad att den finns.


Inga kommentarer: