söndag 23 augusti 2009

Jag fostrar mina barn till goda glada konsumenter

Det är söndag och Filmstjärnan har åkt iväg på jobb i hufvudstaden hela dagen, men kommer tillbaka ikväll.

I morgon börjar Sexåringen skolan på riktigt, visserligen i samma skola där han nu gått förskoleklass ett år, men i alla fall. Om någon vecka fyller han sju.

Lillkillen gör inget annat än slår/river/biter sin storebror så fort han får lite tråkigt. Dessemellan är han gulligare än go´fikavetebröd.

Huskorset själv har tonvis med text att plugga eftersom Tyskans regimetod kräver detta. Inget jag opponerar mig emot, det är tvärtom en utmaning och faktiskt i klass med den jag bad om häromsistens. Med den skillnaden att jag inte tycker Tyskan är en crappy regissör. Jag fattar bara inte riktigt när jag ska ha tid att banka in all text så fort som jag skulle vilja.
Oh, well. En sak i taget.

Vad gör vi då denna sista skälvande lediga dag tillsammans?

Jo, vi åker in till Nordstan och kollar i den stora leksaksaffären, införskaffar lite livsförnödenheter såsom balsam och ansiktsvatten samt avslutar med en vända på Plikta, den bästa stadsparksbelägna lekplatsen i Göteborg.

Men största sannolikhet kommer vi även att äta korv med bröd.

Inga kommentarer: