måndag 14 februari 2011

Meddelande till mina kära påhejare:

Det "finns tyvärr inte plats för mig i deras planerade utgivning".
Så nu köper vi inge fler barnböcker från följande förlag: Alfabeta, Bonnier Carlsen, Rabén&Sjögren och B Wahlströms! Hur det nu ska gå till, haha.
Det låter värre än vad det är, och jag har ju dessutom Barlachs refuseringsbibba-ribba att mentalt luta mig mot.
Jag låter mig icke nedslås, utan skriver om till film- eller teatermanus, vad det lider. För det är en för bra historia för att falla mellan förlagsstolar, tycker jag.

17 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Astrid Lindgren blev ju också refuserad! Om jag inte minns fel var det Bonniers som gjorde det fatala misstaget, till Rabén och Sjögrens stora lycka.

Malinka sa...

Jamen, det finns ju fler förlag!

Spontant kommer jag på Berghs: http://www.berghsforlag.se/.

Huskorset sa...

ÖH: Exakt, min kära redaktris! Tyvärr gjorde även R&S denna blunder den här gången...

Malinka: ...Men kanske att Berghs förstår vilket geni som ramlat på dom!;-) Tack så rackarns för tips! Kommer du/ni på fler så tar jag gärna emot fler. Jag vet ju noll o intet om förlagsbranschen, fattar knappt hur jag ska ta reda på vilka som finns. Jag minns att jag googlade lite o frågade Anna Toss om råd, men jag tänker att jag ska lägga in en högre växel nu och bli lite mer envis i mitt letande. Man kan ju inte bara gå på dom stora jättarna.

Översättarhelena sa...

Svensk bokhandel har ett branschregister här.

Huskorset sa...

ÖH: Åh! Där ser du! Jag visste inte ens att Svensk bokhandel fanns! Tack. Vad gjorde jag utan bloggen?

Översättarhelena sa...

Jag fattar bara inte varför jag inte har tänkt på att nämna det förut. Men bättre sent än aldrig! Kabusa kan nog vara ett hett tips, förresten.

Huskorset sa...

Jag bugar och tackar.

Sus sa...

Äh, genombrottet kommer!
Du är väl inte den som ger dig?
Nä, trodde väl det.

Snokis sa...

Heja Husis! Förlagen kan ta sig i ärslet!

Huskorset sa...

Tack! Ni är bäst!

Livet just nu sa...

Kör hårt Husis! Jag har ändå inget bättre för mig än att sitta och hålla tummarna. Det kommer att bli kanonbra!
:-D

Anonym sa...

Kontakta Natur & Kultur! Det gjorde jag. Det hjälpte. /Anders Sparring

Huskorset sa...

LJN: Tack! Det känns fint med tumhållning!

Sparring: Tops! Tack.

godiva sa...

'Känner' bara en bokförläggare, och det är nog bara vuxenförlag och med rätt krassa dealer. Hydra. Men Björn Elzén är ovanlig, och en grym entreprenör, så man vet nog aldrig.

Annars finns det ju en hel del blogg-gemensamma trådar till Jessika Gedin som har koll på förlagslivet.

Snokis sa...

Har du testat Olika förlag, finns i Linköping. Vet ju inte vad du har för story, men dom ger ut böcker som bryter mot normer på olika sätt.

Anonym sa...

Jag skulle också föreslå Olika förlag, men nu när jag väl kom ihåg att jag skulle gå in och skriv det så hae ju redan någon annan gjort det :-)

Huskorset sa...

Godiva, Snok & Anonym: Jag är er mycket tacksam för dessa tips. Ska samla ihop mina trupper för en ny offensiv snarast. kram.