tisdag 8 februari 2011

"Foten i kläm?" "Jajamänsan!"

Fan vad det är svårt i längden att hålla ångan oppe.
Se det från den ljusa sidan.
Bita ihop och ta om ifrån början.
Tänka possetift.
Ta nya tag.
Våga misslyckas.
Göra sitt bästa.
Ha en härlig syn på tillvaron.
Tänka på fördelarna.
Det kunde vart värre.
Vara kreativ.
Gud hjälper den som hjälper sig själv.
Envar sin lyckans smed.

Där tog min egen hjärna slut, så jag googlade på lite fler ordspråk. Då hittade jag det här:
Att gifta sig, skaffa familj, ta emot barnen som kommer, ta hand om dem i denna värld och kanske till och med lära dem en del, är enligt min mening det största som en människa överhuvudtaget kan lyckas med.
- Franz Kafka
Plötsligt känner jag mig riktigt nöjd med mig själv.
På tal om honom så har jag alldeles nyligen lärt mig att det var just Kafka som hittade på det där med tåget. Han hade det heller inte så lätt.

Inga kommentarer: