lördag 28 augusti 2010

Nu du magen, nu ä det krig




Sillböckerna är enkom till lyst, dock. Men kom inte och snacka om hur man ska dricka sin rom. I dag vill jag ha den kall. Som hämnden.
Jag har nämligen en vän till en vän som är läkare. Denne läkare hävdar att virus blir man av med om man sänker en kvarting sprit, valfri sort, samt att detta är något allmänt bekant inom läkarkåren. En dylik praktfylla är givetvis ingenting någon läkare med hedern (och legitimationen) i behåll kan rekommendera till någon.
Jag tyckte det var värt ett försök. Nu tänker jag inte dricka 25 cl rom här i afton. Emellertid förefaller det mig vara så pass lite kvar av det elaka magvirus som hållit mig i schack senaste dagarna, att det mycket väl kan tänkas ge upp efter en liten påhälsning av J. Bally.
Sedan är det ju sabla gott. Trevlig lördagkväll på er!

1 kommentar:

Kung Blåtand sa...

Haha, om inte kan man ju spy för nöjjes skull och inte pga sjuka - se tidigare inlägg:-)
Nädå, men ibland är man beredd att prova det mesta.
Kram