lördag 7 januari 2012

Huskorsets hemliga liv - nu utan skräp

Jag har nu aktiverat ordkontroll innan man får publicera sin kommentar. Mycket skräp fastnade i bloggfiltret, men jag tröttnade på de kinesiska mailen och alla egendomliga länkar jag fått.
Det är lite segt, det kan jag förstå - men eftersom man ju vill se allt från den positiva...f´låt Snokis, possetifa - sidan kan vara det roligt också. Lotten samlar t.ex. på skärmdumpar med roliga ord från ordkontrollrutor. Ett dylikt jag minns är fulchi. Det vill man inte ha i sin aura.

8 kommentarer:

Livet just nu sa...

Det har gått inflation i skräpmail, tror jag får tio om dagen. Alla fullständigt obegripliga.

Här nedan står: stickd. Det tycker jag är fint.

Lilla Blå sa...

Måste genast kolla vad jag får. Aptrapo.
Säkert en sällsynt växt.
Eller könssjukdom.

Lilla Blå sa...

Och kolla här: stioust.
Så låter det kanske när folk sätter en sällsynt växt i könet.
Och blir lite sjuka.

Huskorset sa...

Ja visst är det roligt!

LJN: Får du också på samma gamla inlägg från förr? Jag har tre som verkar valsa omkring ute i cybern på någon lista med "blogglänkar som funkar". Typ. Det är iaf samma inlägg som får skräpkommentarer hela tiden.

Livet just nu sa...

Ja när du säger det, det är nog faktiskt samma inlägg varje gång. Måste jag kolla. Och kommentarerna är på engelska...

Stioust låter som en sorts mögelost. Tycker jag. Nu blev det bowlin!

Bettan sa...

Hm, tersemic... Det måste vara någonslags diskmedel.
Och nu blev det belli - det MÅSTE vara Bellis blommor på Frölunda Torg. Finns den kvar tro?
;)

Lotten Bergman sa...

Jag fick INGLYTIO!

Jag vet inte varför de fascinerar mig så, de här småorden som oftast ser ut som nånting ur Wordfeud. En av mina finaste är APFAJN, som ju inte betyder något alls, men som liksom associationsspretar så trevligt.

Lotten Bergman sa...

Nu fick jag GUMARIE!

Ja herregud.