söndag 11 december 2011

La Nizzo

Vilken tur att jag är så bombisLottens lucka idag då, eftersom jag ska gå och lägga mig nu.
Det är en Nioåring som återigen ska på EEG-under-sömn-undersökning i morgon nämligen och då får som ni vet föräldrarna vackert se till att barnet kan somna på kommando kl 10 i morgon fm. Därför ska Filmstjärnan och han nu starta en omgång Bondespelet som de ska spela färdigt (det har aldrig hänt här i huset och Nioåringen är mycket exalterad) och jag gå och knoppa för att orka upp och baka lussebullar med ongen kl 03.00 i natt. Eller, nej - det är för blodigt vid närmare eftertanke - det blir kl 04.00.

7 kommentarer:

Livet just nu sa...

Inte alldeles lätt det där. Förmodligen kan du inte somna nu och troligen är du aptrött när du ska upp. Bara för att. ;-)

Jag lovar att sitta på röven hela dagen och hålla tummarna för att allt går som på räls.

Snokis sa...

Jag tycker att sjukvården borde komma hem till er på natten och göra EEG i stället. Det låter asjobbigt.

Huskorset sa...

Tack ska ni ha, det gick bra. Men jag är nu rätt zonkad i skallen. Nioåringen ska nödvändigt gå i fackeltåg på scoutavslutningen i kväll men det känns som om det är Filmstjärnan som får gå med honom...

Det där med att de kommer hem till oss på natten istället var ett bra förslag. Undrar om den sortens valfrihet finns i det nya Reinfeltreich? Säkert. För den som har flis för´t.

Livet just nu sa...

Snokis har rätt, så mycket enklare att sova hemma i sin egen säng. Fattar inte att han klarade av att ligga där med alla konstiga grejer.

Lille plutten. Skönt att det gick bra!

Lotten Bergman sa...

Tänk att du och jag har varsin nioåring med epilepsi. (Fast vi gjorde sovundersökningen i förra veckan redan.)

Anders Sparring sa...

Du har säkert redan skrivit om det här på bloggen tidigare, men hur gör ni för att få honom att somna? Det måste vara omöjligt?

Huskorset sa...

Lotten: Ja, det är onekligen sällsamt. Vilken typ har er?

Sparring: Ja, det blev ju ett inlägg, som du såg.