tisdag 16 augusti 2011

Fast man kan ju bli fnoskig ändå

Även om man har en trädgård, menar jag. Det krävs förstås att man har barn också, men det går.
Men snart SNART är det välsignade sommarlovet slut och man kanske kan få sig lite lugn och ro och en enda liten sabla sekundstund över att tänka lite på vad man själv skulle vilja göra här i världen. För det enda barn gör, det är att de tänker på sig själva och sitt. Aldrig någonsin på vad de vuxna kanske skulle kunna tänkas önska.
Det är förskräckligt. Och de är ju inte ens tonåringar. Tänk att jag bara vet jag kommer att älska dem ännu mer då - när de förutom sin oförmåga att tänka på sin hulda moders väl och ve även helst kommer att vilja slippa se mig överhuvudtaget - än nu, när de hänger mig i hasorna dagarna i ändå.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mödrars väl och ve? Ha!
/ Sofia the Star