onsdag 1 juni 2011

Rabarbergrogg

Ja, det är inte så lätt att hitta på nåt kul när man inte skrivit på en vecka och är allmänt bloggtrög.
I går hämtade vi badkaret i en by utanför Askersund. Det har tydligen tillhört Piller-Pelle, en figur som var ortens kvacksalvare för mer än femtio år sedan. I detta tvagade han enligt legenden di sotlungade, tyfus-, kolera-, spanskaskjuka, halta och lytta innan behandling. Det är nästan två meter långt, en halv meter djupt och vid pass 80 cm på bredaste stället.
S.k. "Ball and Claw"-fötter:
Vi får hoppas att varmvattenberedaren räcker.

6 kommentarer:

Snokis sa...

Underbart med ett sånt stort badkarl, ett sånt vill jag ha.

Sara sa...

Vilket sjukt ballt badkar. Verkar bli ett toppenbadrum detta.

Sofia the star sa...

Duvetmarie.blogg.se, sodomochgodmorgon och så huskorset. En dags start. Trenne kvinnoskallar tömda rätt ner i min telefon. Fyll nu upp och Ge Mig Mer.
(den förstnämnda är en liten släkting, uj uj uj)

The Midnight Mongo sa...

Size does matter. Ball and Claw ger lite extra pompa. Jag är nu måste jag erkänna lite hooked på hela projektet. Gläder mig till att se färdigt resultat, och ännu viktigare; resan dit.

Hon den där... sa...

Helt utan koppling till detta: du bör skaffa dig Skånetrafikens sommartidning. http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=16438&epslanguage=SV Huldran och festivalen är omnämnda.

Huskorset sa...

Hej alla snälla människor.
Tänker att jag ska spotta upp renoveringsbloggen lite.
Det är bara trögt just nu.

"Hon den där..." Tack, det var fint att läsa. :-)