söndag 19 juni 2011

Nääämen jag stannar väl hemma och helgar det nionde budet då

Naturligtvis finns världens äldsta HBTQ-filmfestival, eller som vi insatta säger: LGFF(=lesbian gay filmfestival),i San Francisco i USA.
Filmstjärnan är inbjuden till denna eftersom den film han medverkade i i jåns ska visas där inte mindre än två gånger.

Eftersom jag har fått höra att det dessutom ska vara Pride-festival där samtidigt har jag glatt berättat det för alla människor som vill höra på eftersom jag är mäkta stolt över min filmstjärnemake. Vem vill inte uppleva Prideparaden i San Fran, menar jag? Jättekul!!!
Nu har det visat sig att så är det inte. Hm. Meddelas endast på detta sätt.
Ingen Pride, men väl en festival och det är inte kattskit, för det som kvarstår är: Gratis flyg och boende i SF i fem dagar.
Om vi inte var gifta skulle jag hata honom.

3 kommentarer:

Snokis sa...

Du borde givetvis få följa med. Själv önskar jag att jag hade tid att helga i dag, eller i alla fall att sy.

Snokis sa...

Vilodagen alltså.

Huskorset sa...

Det är gruvligt orättvist, är vad det är.
...men lugn o ro här hemma är det... ;-)