tisdag 29 juni 2010

Huskorset och Jante

Just nu är det som om vårens alla händelser fyller upp någon sorts hink i min skalle som rinner över. Det brann lite i huvvet strax före midsommar men tack vare de goda vännerna, den goda maken och den goda maten gick det bra.

När allt är dandy är det lätt att raljera om sitt skitliv på bloggen. När det är tungt blir det mer skriverier i rosenrött, som för att besvärja det svåra.
Fast ibland är ju allt rosenrött. Heeela tiden. Eller hur?
Mer visdom:
Slings and arrows of outrageous fortune är sannerligen lättare att ta, om man i andra lägen gått på magkänslan, den inre rösten, eller vad man nu vill kalla det. Ska kanske ta och göra det lite i fortsättningen.

Vad blev det här nu för icke-inlägg? Oh, well. Det kom sig av Maries rara kommentar till förra inlägget, plötsligt såg jag återigen hur provo-perfa Huskorslivet kan te sig. Så jag tänkte typ...inte förhäva mig. Här händer det skit också, ska ni veta. Det kanske jag skriver om sedan. När den torkat. Skiten.

Hoppas ni har det bra i sommaren.

3 kommentarer:

Godiva sa...

(Puss. Med skit är det så verkligen, den torkar, sen luktar den inte så mycket skit och man kan hyvla upp den och kasta den utan att få den på fingrarna.)

Godiva sa...

(alltså kasta bort den, inte kasta skit, förstås : -)

Huskorset sa...

Spot on. Love U.