söndag 5 juli 2009

Jag stjäl tid från mig själv för att få jobba lite

Släkten åkte vidare igår.
Sedan kom Araben och Islandshästen på middag. Mat och prat och brasa i Webern. Den senare åkte hem med nattbuss, den första trynar i lillstugan as we speak. Käraste vännerna.
Jag ska göra i ordning lite Resorb och sedan ska jag ut i hammocken en stund innan alla vaknar (Lillkillen räknas inte, han har varit uppe fyrtiofem minuter och jag med). Det är två böcker och femton-tjugo artiklar som ska läsas över sommaren, på uppdrag av regissören för Brand, det känns tyskt och bra att jobba lite på semestern:
Kristendom för ateister av Olle Carlsson ("den där prästen i Allhelgonkyrkan")
och
Amerikanska fascister av Chris Hedges. Den verkar grymt intressant, jag har just börjat läsa. Han drar solklara paralleller mellan den kristna högern i dagens USA och fascismens frammarsch i 20- och 30-talets Europa. Rekommenderas varmt.

Inga kommentarer: