söndag 28 juni 2009

Mycket kan man anklaga Filmstjärnan för, men inte det.

Igår natt satt vi i trädgården under de kulörta lyktorna med Svärfar och A-S samt Inspicienten som ramlat förbi på det trevliga vis han plägar. Då kom en liten tropp "ungdomar" gående på trottoaren på andra sidan häcken.
De såg lyktorna och ropade: "Har ni fest eller?" och målbrottsfnissade. Jag svarade "Jajamen!" och rappt genmälde den modigaste: "Får man komma eller?" följt av mer fniss. "Ja visst, kom in bara" sa vi. Tystnad. Och så kom det: "Näe tack, jag frågade bara för att vara artig". Fniss från kompisarna. Så gick de bortåt vägen. Precis innan de försvann runt kröken skrek en av dem "Jag gillade dig i Beck!" Då var det vi som fnissade.

6 kommentarer:

Lilla Blå sa...

You're a star, baby!!!

Sus sa...

Wooohooo!!!
Jag får hybris vid mjöldisken dagen efter en konsert och någon hojtar: "Men guuu va bra du sjunger"
Ingen lär någonsin säga att jag var bra i Beck.
Fan.
Stort ju!

Duschen i Rällsjöbo sa...

hördu, jag kom på att jag verkligen vill höra dig göra Sommar.
Jag ska mejla Bibi Rödöö.
Pöss.

Huskorset sa...

Hihi, ni är söta, men jag ser nu att jag inte var tillräckligt tydlig med det faktum att varken Filmstjärnan eller jag har varit med i någon Beckfilm. Därför fnissade vi. ;)

Duschen: :)pösspöss

Lilla Blå sa...

Det visste jag väl, men du kan väl för fasen va en STAR ändå!? :)

Huskorset sa...

Jahaa då, det kan jag visst! :) Puss på dej!