söndag 12 december 2010

Megaloman, sockerstinn och starrbligande

Vi har haft vårt årliga Julkaffe här idag. Detta betyder att vid pass sextio pers - både barn och vuxna - kommer och fikar, äter sju sorters kakor, sockerkaka och lussebullar.
Ongarna blir lite speciella att ha att göra med, det är den enda dagen på året som de får äta så mycket kakor och bullar de vill. Det är väldigt trevligt men man blir trött som en trasa.

Pepparkaks-Sagrada Familia beundrades vederbörligen och Översättarhelena kallade mig "megaloman" på Facebook ikväll. Det var den finaste komplimang jag fått.

Nu ska jag sätta mig och glo in i väggen en stund.

3 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag vill själv vara mer megaloman. Ett nyårslöfte kanske?

livet just nu sa...

Glott färdigt? Tänkte att du kanske ville bygga vårt-kanske-hus? Rätt enkelt.

Huskorset sa...

ÖH: Bra idé. Undrar dock om just Majorna är en god plattform för megalomani?

LJN: Hähä. Nu kommer jag inte att vilja ens tänka på pepparkakshus förrns det är dags nästa gång. Men tack för förtroendet ;-)