fredag 9 april 2010

Wardrobe by proxy

Jag har sedan ett par dagar ett nytt, och för allmänheten högintressant, projekt på gång:
Garderobsutrensning.
Huskorset är mycket för att spara och samla "bra-å-ha-saker" och det gäller även kläder. Förr om åren har jag lyckats göra minst en rensning om året, men sedan barnen kom har det varit kanske tre stycken. Detta håller inte. En försvårande omständighet är att jag verkar ha förlorat förmågan att vid en utrensning direkt kunna avgöra huruvida något är användbart eller inte. Med trädgård och barn i minnet kan man alltid använda allting lite till.
Detta kräver radikala åtgärder och en helt ny metod har utkristalliserats:
Varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag lägger mig kliver jag in i rollen som assistent åt mig själv (det är nödvändigt, då försvinner alla känslomässiga bindningar till plaggen) och slänger en klädespersedel. Det gör två paltor om dagen och det har redan börjat bli svårt.

6 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Iiiih! Jag får ångest bara jag tänker på att slänga två plagg om dagen! Jag skulle genast börja fuska med trasiga strumpor och liknande.

Huskorset sa...

Jag har löst det så att trasiga strumpor räknas som plagg, men utmanat mig själv med att då behöva slänga hela paret.
Som sagt, det har redan blivit svårt.

Kung Blåtand sa...

Huga - jag har nog 20 bra-att-ha i trädgård/hos-hästen-tröjor. Nästan lika många gällivarehängmysbyxor o träningsjackor...
Samt ska-snart-gå-ner-i-vikt-klänningar o byxor:-)
Så - en dag händer det, eller!!?

wettexvärlden sa...

Jag kan komma över, jag är en SLÄNGARE. Går fram som en ångvält och ångrar mig aldrig. Nästan. Eller så har jag så dåligt minne att jag inte minns vad jag hade...
Fredagspuss!

Huskorset sa...

KB: Jajamen - keep the faith!

Wettex: Haha -näij! Det får inte gå för fort...

wettexvärlden sa...

Måndagskram!