måndag 19 juli 2010

Sommarprat

Jaaa, hörni. Kära vänner. Det är mycket nu, som Stefan Sauk sa i det där tv-programmet. Mycket, men kul - och det skulle bli trist blogg av det. Vi gör nämligen bara helt underbara sommarsaker hela tiden som det skulle vara helt hemskt att blogga om. Hähä.
Men det är sällsamt att märka hur trevligt upptagen man kan göra sig när man har semester!
Här nedan följer en lista på blogginlägg jag kunnat skriva. Fantisera ihop min vanliga svada, vetja, så får ni en bra bild av vår sommar så här långt:

* Landning och hemkomst efter Spanienresa, inkl. svår förälskelse i La Sagrada Familia. Vi har inte packat upp helt ännu.

* Spännande och roliga filmdagar (06.30- 18.30)

* Avundsjuka suckar och pirr för Arabens räkning, som landat jordens ballaste knäck: Assistent åt den tuffaste av franska filmskådespelerskor som just nu jobbar sin andra gång med danska galenpannegeniet LvT (om nån googlar, va). FATTA vad coolt.

* Målare och snickare som råkar titta in genom toafönstret på andra våningen just när man sitter och slår sin morgondrill. Nu har de iallafall kommit till målningen, skrapandet är klart.

* Upprepade pajningar av vår satans induktionshäll (2 eller 3 gånger i sommar (7 ggr totalt), varje gång lagar de den med TEJP(!) och nu är det industrisemester. Hur många tror ni svarar på Electrolux kundtjänst då? Exakt, ingen.) Som tur är funkar ugnen, vi har en nödkokplatta och Filmstjärnan är en jävel på att grilla.

* Barnbokskrivning. Roligt, svårt och totalt uppslukande.

* Rabattkärlek, blommor som blommar som jag inte trodde skulle blomma i år, alternativt är vackare än jag kunnat ana.

* Ännu ett kärt vänbesök, denna gång av f.d. Malinka som fr.o.m. nu byter alias till Madame Glam.

* Diverse medicinmackel och läkarsamtal ang Sjuåringen, hans epilepsi och dess råddande. Tar kraft, kan jag meddela. Men jag avstår från någon längre redogörelse här, eftersom jag icke ämnar bli rättshaverist. Dessutom håller förhoppningsvis saker på att lösa sig nu. Kära nån, vilket år vi haft, med fel medicin (som gjort den stackars Sjuåringen kvällspigg, argsint och hungrig. Dålig kombo). Men nu ser vi någon sorts ljus vid horisonten.

* Sysselsättning av sommarlovslediga ongar, å-bad, fikautflykter och annat krafs.

* Allmän renoveringsröra, med "kontoret" överallt och ännu ingen fast plats för min laptop.

* Syltkokning på smultron och jordgubbar. Helve vad gott.

* Sötebrödsbakning av Huskors.

* Surdegsbrödbakning av Filmstjärna samt fantastiska måltider från denne min älskade makes små fingrar och hjärna.

* Lillkillen kissade i OCH ritade på soffan med tuschpenna igår (vi tackar honom för den effektiviteten), så idag inleddes operation soffrengöring. Av med överdrag, in i tvättmaskin, kuddar ut och bankas på med mattpiska. När jag vrängde överdragen ut och in efter tvätten var de fulla med fjädrar som smitit och som det tog en evighet att plocka bort. Kuddarna var också fulla av fjädrar som stack ut. Oj, vad det blev fjädrar i trädgården. Som tur är blåser det inte - eftersom det målas hus här... Kunde blitt en rolig fasad. Rött med vita - fjäderknutar?


Nu ska jag fortsätta läsa Sista boken från Finistère eller kanske spela krocket med ongarna. Hoppas ni har det bra.

2 kommentarer:

Godiva sa...

Sommar!! Gud va gott det låter! Krrrram!

Huskorset sa...

Det är det. Kram, fining!